جانشین انتظامی استان ایلام خبر داد؛

پیشگیری وضعی و خود مراقبتی دو مولفه مهم برای پیشگیری از سرقت

سرهنگ نجفی با بیان اینکه، ارتقاء احساس امنیت در جامعه و برخورد جدی با سارقان هدف نهایی پلیس است، گفت: پیشگیری وضعی و خود مراقبتی دو مولفه مهم برای کاهش جرائم و پیشگیری از سرقت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سرهنگ  حسین نجفی جانشین انتظامی استان ایلام در نشست قرارگاه تخصصی پیشگیری از سرقت، که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد، گفت: تولید امنیت محصول مشارکت تمامی دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و آحاد مختلف جامعه است.

او افزود: نیروی انتظامی با تمام توان و با برگزاری جلسات مشترک و متعدد متشکل از پلیس‌های تخصصی و کارشناسان، با ریشه یابی دقیق و علمی علل بروز و رشد سرقت‌ها برنامه ریزی مناسبی برای مقابله و کاهش آن‌ها در پیش گرفته است.

جانشین انتظامی استان ایلام با اشاره به سهم و نقش سایر دستگاه‌ها در بحث پیشگیری از سرقت، تاکید کرد: با مشارکت همه جانبه اقشار و نهاد‌های اجتماعی می‌توان امنیتی پایدار در سطح جامعه را شاهد بود.

سرهنگ نجفی، در ادامه با بیان اینکه توجه به پیشگیری وضعی و راه اندزی و گسترش پایش تصویری در سطح معابر عمومی و مناطق متروکه، نقش مهمی در پیشگیری از سرقت دارد، گفت: در این میان نباید از نقش خودمراقبتی و افزایش امنیت اماکن عمومی و شخصی از سوی خود شهروندان نیز غافل شویم.

جانشین انتظامی استان ایلام، با اشاره به اینکه، پیشگیری و کشف جرائم حوزه سرقت یکی از مهمترین دغدغه‌های مجموعه انتظامی استان است: تلاش مجدانه، تقویت گشت‌های هدفمند، اقدامات اصولی پیشگیرانه، اجرای طرح‌های پاکسازی و ناامن کردن محیط برای مجرمان از اولویت‌ها ماموریتی نیروی انتظامی است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.