سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان آغاز به کار کرد

با حضورجمعی از مدیران استانی و شرکت‌های بخش کشاورزی، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی ، نهاده‌ها و ادوات کشاورزی کرمان آغاز به کارکرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان در مراسم آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی  کرمان گفت: کرمان به جهات مختلف از قطب‌های کشاورزی کشور است که البته به تناسب سطح زیر کشت و افراد شاغل و تنوع محصولات، تولید ثروت و اشتغال موثر را در آن شاهد نیستیم.

او افزود: علت این اتفاق به سنتی بودن کشاورزی ما برمی گردد.

زینی وند با انتقاد از نتایج باقی ماندن درکشاورزی سنتی بیان کرد:به لحاظ اقلیمی، ذخایر و منابع آب و تکنولوژی و دانش روز باید سریعتر از کشاورزی سنتی خداحافظی کنیم.

استاندار کرمان گفت: از مهمترین محصولات استراتژیک استان که به نام ایران گره خورده پسته است که سالانه بخشی از آن را از دست میدهیم؛ و بخشی هم وجود دارد از کیفیت و کمیت لازم تولید را ندارد در حالی که مدل‌های موفق و بالای کشت در هکتار را در استان داریم، اما کفایت استان بزرگ کرمان رانمی کند.

زینی وند بیان کرد: در کشت گلخانه‌ای به لحاظ ترویج و سطح زیرکشت اقدامات موثری داریم انجام می‌دهیم که نیاز است همه کشاورزی ما به این سمت رود.

او با اعلام اینکه ضرر‌های کشاورزی قابل تحمل نیست گفت: سند سازگاری با کم آبی رویکردش ارتقای کیفیت و کمیت کشاورزی و محصول تولیدی است و باید این مسائل را ترویج کنیم.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: نمایشگاه‌های کشاورزی را به دید انتقال تجارب و دانش و تکنولوژی و نه تنها بازاریابی چند روزه، نگاه کنید.

زینی وند افزود:نمایشگاه‌ها در ابعاد مختلف، تبادل دانش، تجربه تکنولوژی و برندینگ هستند.

او تصریح کرد: هر جا دانش و تکنولوژی به کشاورزی وارد شده است، سطح ثبات اشتغال و درآمد و رفاه بالا رفته است.

نمایشگاه کشاورزی استان از ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی کرمان برگزارشده است.

ساعات بازدید ازنمایشگاه ۱۶ تا ۲۱ است وهمزمان کلاس‌های آموزشی مختلف کشاورزی نیزدرنمایشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار