افزایش روند حمل کالاهای اساسی به خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های حمل و نقل خصوصی، میزان حمل کالا‌های اساسی به خراسان رضوی بیشتر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی در قالب تشکیل کنسرسیوم و انعقاد قرارداد اداره کل غله و خدمات بازرگانی با آنها، میزان حمل کالا‌های اساسی از بنادر به استان نسبت به گذشته بیشتر شده است.

او افزود: اخیرا هزار و ۳۰۰ کامیون از بخش خصوصی ۳۵ هزار تن گندم را به استان حمل کردند که رقم قابل توجهی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اولویت خراسان رضوی را طبق رویکرد استاندار، تنظیم بازار دانست و ادامه داد: هم اینک وضعیت ذخایر کالا‌های اساسی به ویژه گندم، برنج و شکر در استان مطلوب است.

اشرفی همچنین به مطلوب بودن وضعیت مرغ در بازار اشاره و بیان کرد: در هفته کنونی روزانه ۵۸۰ تن مرغ کشتار شده از کشتارگاه‌های خراسان رضوی خارج شده و با قیمت هر کیلوگرم ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار ریال به دست مصرف کننده رسیده است و تا پایان آذرماه نیز روند مطلوب توزیع گوشت گرم مرغ در بازار استان ادامه می‌یابد و بیش از ۵۰۰ تن در روز خواهد بود.

او تصریح کرد: با توجه به این که توزیع گوشت گرم مرغ در بازار خراسان رضوی روند مطلوبی دارد مقرر شد که دامنه توزیع گوشت منجمد مرغ به شبکه حاشیه‌ای تنظیم بازار گسترش یابد و تحویل تعاونی‌های مصرف و مناطق زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شود و در این راستا نظارت‌ها به منظور جلوگیری از قطعه بندی گوشت مرغ و تخلفات احتمالی نیز شدت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر تسریع در جذب و توزیع مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد طرح تنظیم بازار در استان تاکید کرد: شهرستان‌هایی که سهمیه آن به صورت کامل جذب نشده است و مانده سهمیه آن‌ها در بازه زمانی مشخص به سایر شهرستان‌ها تخصیص می‌یابد.

اشرفی اظهار کرد: با توجه به شروع طرح توزیع اینترنتی گوشت مرغ و تخم مرغ در تهران لازم است که سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی پیگیری لازم برای اجرای این طرح در استان را انجام دهد.

او  به سهمیه ۲ هزار و ۵۰۰ تنی برنج پاکستانی و تایلندی خراسان رضوی از طرح تنظیم بازار کشور طی آبان ماه امسال اشاره کرد و افزود: از این میزان تاکنون هزار و ۴۵۰ تن برنج معادل ۵۸ درصد از سهمیه جذب شده و باید باقی آن هر چه سریعتر تا پایان ماه جذب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سطح ملی، لازم است حداکثر تا پایان همین هفته سازمان جهاد کشاورزی استان قرارگاه امنیت غذایی را تشکیل دهد و میوه شب عید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن به نشست بعدی کارگروه تنظیم بازار ارایه شود.

اشرفی بیان کرد: تخصیص سهمیه سه هزار تن گندم خراسان رضوی و افزایش مانده گندم نزد کارخانه‌های آرد استان برای جلوگیری از ایجاد وقفه در عرضه آرد در شرایط بحرانی، مورد تاکید است و اداره کل غله و خدمات بازرگانی و دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار استان باید پیگیری لازم در این خصوص را انجام دهند.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار