روسیه اتهامات اخیر آمریکا را بی‌اساس دانست

وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت: هیچ مدرکی برای اثبات اینکه روسیه سلاح ضد ماهواره آزمایش کرده است، وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه سه شنبه در نشستی خبری درباره شلیک موشک به فضا، اتهامات آمریکا را بی اساس دانست.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: این ادعا را که روسیه خطری برای فعالیت‌های هسته‌ای در پهنه فضایی ایجاد می‌کند، حداقل می‌توان ریاکارانه خواند و هیچ گونه شواهدی در این مورد در دست نیست.

او افزود: ترجیح می‌دهیم که آمریکا بجای اتهام زنی بی اساس پشت میز مذاکره نشسته و نگرانی خود درباره قرارداد‌هایی که روسیه و چین برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا پیشنهاد می‌کنند و ایالات متحده آن را نمی‌پذیرد، مطرح کند.

لاوروف گفت: برای ما شنیدن موضع مستدل آمریکا و نه بهانه گیری‌های این کشور جالب خواهد بود.

پیش از این واشنگتن، مسکو را به اینکه با آزمایش یک موشک ضد ماهواره‌ امنیت ایستگاه فضایی بین المللی را به خطر انداخته است، متهم کرده بود.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش هم گفت: رفتار‌های نظامی لهستان در مرز‌های بلاروس، نقض حقوق بشر بین المللی است. مسکو اقدام لهستان علیه مهاجران و توسل به زور را غیرقابل قبول می‌داند.

مرز لهستان و بلاروس پس از آن که هزاران پناهجو برای عبور از آن به سمت لهستان حرکت کردند، شاهد تنش بود که مرزبانان لهستانی با استقرار هزاران سرباز اضافی موقعیت خود را تقویت کردند تا از عبور این مهاجران جلوگیری کنند.  

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت نیز از وضعیت مهاجران در مرز بلاروس و لهستان ابراز نگرانی کردند.

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که هزاران پناهجو را به عبور از مرز‌های این کشور برای ورود به کشور‌های اروپایی تشویق می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار