نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی:

دولت باید مسائل معیشتی مردم را نیز در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دولت سیزدهم باید در کنار نگاه به مباحث فرهنگی مسائل معیشتی مردم را نیز در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در نشست هم اندیشی ائمه جمعه علما و اعضای شورای روحانیت استان با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مباحث معیشتی مردم و لزوم رسیدگی دولت در این زمینه گفت: دولت سیزدهم باید در کنار نگاه به مباحث فرهنگی مسائل معیشتی مردم را نیز در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: دولت باید در حوزه حمایت از تبلیغ دین و ایجاد منابع پایدار برای مساجد و حوزه‌های علمیه گام‌های موثری بردارد.

وی حضور در جلسات فرهنگی و دینی توسط مسئولان اجرایی را یکی دیگر از موضوعات مهم در زمینه تاثیرگذاری فرهنگی دانست.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: باید در مجموعه‌های کلان مدیریت فرهنگی و دینی در دست روحانیون قرار گیرد.
محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به این که بهبود معیشت مردم یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است گفت: سعی می‌کنیم با حضور میدانی در مناطق محروم. و. کم برخوردار از نزدیک در جربان مسائل و مشکلات مردم قرار گیریم.

معتمدیان با بیان این که علما ملجا و پناهگاه مردم هستند افزود: برای حل مسائل استان نیازمند تعامل با روحانیون و علما هستیم و باید با ایجاد ارتباط مستمر و تداوم دار با علما و روحانیون استان در جهت حل این مسائل برآییم.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های استان برای حل مسائل و مشکلات تاکید کرد و ادامه داد: باید نهضتی برای رفع محرومیت‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی شکل گیرد و این مهم نیازمند همکاری همه اقشار خصوصا روحانیون استان است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: همه فعالیت‌های عمرانی اقتصادی و توسعه‌ای استان بر مبنای آموزه‌های دینی انجام خواهد شد و پیوست فرهنگی در تمامی طرح‌ها مورد تاکید قرار دارد.

تداوم نشست استاندار با روحانیون استان، ایجاد منابع پایدار برای حوزه‌های علمیه، حضور بیش از پیش روحانیون در مراکز پژوهشی و دستگاه‌های مختلف اجرایی، ایجاد مراکز مشاوره در شهرستان‌های استان، حضور مبلغین دینی در مدارس و دانشگاه‌ها برای تبلیغ آموزه‌های دینی، لزوم ارائه پیوست‌های فرهنگی در طرح‌های عمرانی، ایجاد قرارگاه فرهنگی شمال غرب کشور از جمله مباحثی بود که توسط روحانیون حاضر مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.