ساخت بوستان موضوعی کتاب در مشهد کلید خورد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای اولین بار احداث بوستان موضوعی کتاب کلید خورده تا مردم از وجود آن بهره‌مند باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید طهوریان عسکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون نگاه شورای اسلامی شهر مشهد به حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر مشهد نگاه مدیریت عالمانه و جهادی است، اگر بناست علم و دانش را گسترش دهیم یکی از پایه‌های اساسی و زیربنایی آن حوزه مطالعه، نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

او حمایت از مشوق‌ها در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را امری مهم دانست و افزود: مشهد و خطه توس به دلیل اینکه زادگاه و محل پرورش ادیبان و شعرای بسیار بوده، ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ آرامگاه و مزار حکیم ابوالقاسم فردوسی محل رجوعی است که ما در دوره ششم شورای اسلامی شهر، کمیسیون فرهنگی و کمیسیون توسعه و بهسازی توس توجه ویژه بدان داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه امیدواریم در بسته حمایتی شورای اسلامی و شهرداری مختص به حاشیه شهر مشهد نیز شاهد اتفاقات خوبی در توسعه فضای کتاب و کتابخوانی باشیم، ادامه داد: بایستی با هدف انتقال فرهنگ در حوزه زیر ساخت و نرم افزار یاری رسانیم تا مردم مشهد از سرانه بیشتری در این حوزه بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در دوره ششم شورای اسلامی شهر مورد نظر واقع شده، موضوعیت مراکز فرهنگی در مجاورت مساجد است؛ نگاه ما به حوزه مسجد به عنوان پایگاه مرکزی و اقدامات مهم اجتماعی و محله است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بالغ بر ۱۲۰۰ مسجد فعال در مشهد داریم، اظهار کرد: مراکز فرهنگی در مجاورت مساجد اتفاق خوب و مهمی است که امیدواریم با کمک اداره کل کتابخانه‌های استان و شهرستان و اداره کل ارشاد خراسان رضوی بتوانیم در نزدیک‌ترین زمان ممکن دسترسی مردم را به کتابخانه خوب و محلی فراهم آورده و فرصت گفت‌و‌گوی مردم با کتاب را مهیا سازیم.

طهوریان عسگری در مورد قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار تاکید کرد: در این راستا می‌توانیم بسته‌های حمایتی در اختیار مردم قرار دهیم، یارانه‌ای برای خرید کتاب اختصاص دهیم و یا کتاب را در قالب هدیه در سبد خانوار جای دهیم، در این صورت به حوزه ناشرین نیز یاری رسانده‌ایم.

او با اشاره به مجموعه «گلستان کتاب» افزود: این مجموعه چند سال است که مورد بهره برداری جدی قرار نگرفته، ولی امیدواریم در این دوره با نگاه تسهیل‌گرانه که در حوزه نشر کتاب برای ناشر و کتابخوان داریم، مجموعه «گلستان کتاب» را احیا نماییم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: یکی از نکاتی که در مجموعه شورای شهر پیگیری و از شهرداری مطالبه شده، جدیت در موضوع باغ یا بوستان موضوعی کتاب است؛ برای اولین بار این موضوع در مشهد با همت شهردار مشهد استارت خورده تا مردم از وجود بوستان موضوعی در حوزه کتاب بهره‌مند باشند.

انتهای پیام//ف. ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار