گریز ۱۹ درصدی کرمانشاهیان از واکسیناسیون/ اجباری شدن کارت واکسن

حدود ۶۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان تاکنون دو نوبت واکسن را تزریق کرده،اما این آمار برای جلوگیری و کنترل بیماری کرونا رضایت‌بخش نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص آخرین روند واکسیناسیون کرونا در استان،گفت: طرح ضربتی واکسیناسیون برعلیه بیماری کرونا در استان کرمانشاه آغاز شده است.

او ادامه داد: در این طرح به هر طریقی که امکان داشته باشد برای کسانی که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند، واکسیناسیون انجام می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان داشت: در مناطق روستایی به‌صورت خانه‌به‌خانه واکسیناسیون در حال انجام است و در مناطق حاشیه شهری هم مراقبان سلامت مستقر در پایگاه‌های سلامت به صورت خانه‌به‌خانه این کار را انجام می‌دهند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان تاکنون یک نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند، افزود: حدود ۶۰ درصد از جمعیت هدف نیز دو نوبت واکسن را تزریق کرده، اما این آمار فعلا برای جلوگیری و کنترل بیماری کرونا رضایت‌بخش نیست.

او گفت: بیماری کرونا در استان با کاهش تعداد موارد بستری و فوتی‌ها، روبه کاهش است بنابراین این زمان بهترین زمان برای تزریق واکسن است.

شاه‌آبادی با اشاره به برخی از باور‌های غلط درباره تزریق واکسن، افزود: هیچکدام از این باور‌های غلط پایه علمی و درستی ندارد، موافقان تزریق واکسن هزاران مقاله و سند علمی دارند که نشان می‌دهد تنها راه کنترل بیماری کرونا واکسیناسیون است، اما مخالفان واکسن هیچگونه سند علمی برای ادعا‌های کذب خود ندارند.

او افزود: تاکنون هیچ مورد فوتی بر اثر واکسیناسیون نه تنها در استان بلکه در کل کشور نداشته‌ایم ممکن است موارد همزمانی به دلیل مشکل خود فرد باشد که هیچ ربطی به تزریق واکسن ندارد.

شاه‌آبادی ادامه داد: شایع شده که تزریق واکسن در نوجوانان سبب ناباروری می‌شود. کدام نوجوان بعد از انجام واکسیناسیون ازدواج کرده و باردار نشده، مخالفان واکسن این ادعای خود را ثابت کنند.

او افزود: تمام این موارد کذب است، بنابراین کسی که واکسن نزده سریع‌تر اقدام کند تا به ایمنی جمعی برسیم.

شاه آبادی گفت: دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان یک دستگاه نظارتی مرتب در جلساتی که برگزار می‌شود اجباری شدن واکسیناسیون برای کارمندان، کارگران، اصناف و شاغلان را مطرح می‌کند، چون که از اول آذرماه مدیریت و محدودیت هوشمند ارائه می‌شود یعنی ارائه تمامی خدمات اجتماعی منوط بر داشتن کارت واکسن است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار