بهره مندی ۲۶هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی از مزایای صندوق بیمه روستایی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶هزار خانوار در استان از مزایای درمانی و مستمری ماهیانه صندوق بهره مند هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عیسی کریمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون از مجموع ۲۶ هزار خانوار، تعداد ۹۰۰ خانوار آن از این صندوق مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

او بیان کرد: افرادی که سن آنان ۱۸ تا ۵۰ سال است می‌توانند برای قرار گرفتن زیر پوشش خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری به فرمانداری ها، بخشداری‌ها و امور عشایر هر شهرستان مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهیانه بهره‌مند شوند.

کریمی افزود: این افراد با پرداخت سالیانه ۳۳۰ هزار تا ۸۴۰هزار تومان از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری برخوردار می‌شوند.

او پرداخت دو برابر سهم بیمه شده از سوی دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده به صندوق‌های بیمه گر و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵سال سن از ویژگی‌های صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان اعلام کرد.
کریمی پیشگیری از مهاجرت  روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی  از اهداف و دیگر از مزایای این صندوق است.

۴۴درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در روستا‌ها ساکن هستند.

انتهای پیام/س

حدود ۱۲درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.