آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس است

دولت آمریکا در نظر دارد در واکنش به بحران مهاجران در مرز لهستان، تحریم‌های جدیدی علیه بلاروس اعمال کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا از قصد خود برای اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس به دلیل بحران مرزی مهاجران در مرز بلاروس و لهستان خبر داد.

این در حالی است که ساعاتی پیش «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود بر سر کاهش تنش درباره بحران مهاجران در مرز بلاروس و لهستان توافق کردند.

بحران مهاجران در ۸ نوامبر (۱۷ آبان) در مرز بلاروس با "لهستان، لیتوانی و لتونی" جایی که مهاجران از ابتدای سال ۲۰۲۱ به آنجا هجوم آورده‌اند، به طرز چشمگیری تشدید شد.

چندین هزار نفر از خاک بلاروس به مرز لهستان آمدند و منطقه مرزی را ترک نمی‌کنند. برخی از آن‌ها سعی کردند با عبور از حصار سیم خاردار به لهستان وارد شوند. در حال حاضر حدود ۲ هزار مهاجر در کمپ‌های موقت به سر می‌برند.

ساعاتی پیش نیز اتحادیه اروپا با وضع تحریم‌های جدید علیه بلاروس موافقت کرد. تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا هر فردی را که در تسهیل انتقال افراد به مرز‌های بلاروس با لهستان نقش داشته است، هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که در مرز بلاروس با لهستان هزاران نفر در اردوگاه‌های موقت و در هوای بسیار سرد گیر افتاده‌اند.

وزارت خارجه بلاروس نیز اعلام کرد که در جریان مکالمه تلفنی میان جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس، «طرف بلاروسی بیهودگیِ تحریم‌های اتحادیه اروپا را مطرح کرده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار