ضروت جریان‌سازی عمیق فرهنگی برای نسل جوان

امام جمعه شیراز بر جریان‌سازی عمیق فرهنگی برای نسل نوجوان و جوان با تبدیل مراسم بزرگداشت شهدا به یک حرکت فرهنگی هر ساله تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت شهید استوار بر جریان‌سازی عمیق فرهنگی برای نسل نوجوان و جوان با تبدیل مراسم بزرگداشت شهدا به یک حرکت فرهنگی هر ساله تاکید کرد و گفت: گاهی احساس می‌شود برای بزرگداشت شخصیت‌های بزرگ جامعه، صرفا به برگزاری مراسم بزرگداشت اکتفا می‌شود.

او افزود: اگرچه مراسم گرفتن در سالگرد شهدا و شخصیت‌ها کاری خوب و لازم است، اما کافی نیست و شاید بتوان گفت صرف برگزاری مراسم نیاز‌های امروز جامعه و انقلاب اسلامی را پاسخ نمی‌دهد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه نیاز امروز ما این است که یک جریان فرهنگی بعد از شهید استوار و در ادامه راه این شهید عزیز ایجاد شود، گفت: ما باید این جریان را ایجاد کنیم و به جلو ببریم تا در راستای ادامه دار بودن راه شهدا در جامعه قدمی برداشته باشیم.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: مقام معظم رهبری یک تعبیر داشتند در مورد شهید سلیمانی که این شهید عزیز یک مکتب است نه یک فرد، در مورد آقای استوار هم همین گونه است و اگرچه ممکن است شخصیت دو نفر متفاوت باشد، اما مکتب یکی است و ما باید به این مکتب که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کرده‌اند با محوریت شخصیت ارزشمند شهید استوار که متعلق به این استان است، جان بدهیم و در راستای نهادینه شدن این مکتب در جامعه بکوشیم.

او ادامه داد: به عنوان مثال؛ مراسم سالگرد آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز به یک کنگره حوزوی تحت عنوان " حوزه انقلابی و حوزه منتظر" تبدیل شده و اکنون هم حرکتی شکل گرفته که مستمرا انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: نظیر همین هم می‌تواند در مورد این شهید عزیز رخ بدهد و فرزندان ایشان خودشان با درک عمیقی که از این مکتب دارند می‌توانند موتور فعال و حرکت دهنده این قضیه باشند و ما هم در خدمت آن‌ها هستیم.

ضروت جریان‌سازی عمیق فرهنگی برای نسل جوان

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.