در زمان دانلود نرم افزارها از گوگل پلی مراقب باشید

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: کاربران هنگام دانلود و بروزرسانی نرم‌افزار‌ها از گوگل پلی مراقب باشند در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: گوگل پلی یکی از آپ استور‌های شرکت گوگل است که با توجه به معروفیت آن، بسیاری از کاربران با اعتماد کامل و بدون توجه به خطرات فضای مجازی به منظور دانلود و بروزرسانی نرم افزار، به آن مراجعه می‌کنند، اما این نکته را باید در نظر بگیرند که امنیت صد در صد نیست و باید مراقب باشند.

اوافزود: در سال‌های اخیر گزارش‌های زیادی از انتشار بدافزار در گوگل پلی منتشر شده است که بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده، ۱۰ میلیون نفر توسط ۲۰۰ بدافزار در گوگل پلی طی یکسال اخیر توسط بدافزار GRIFTHORSE آلوده شده‌اند.

 رئیس پلیس فتا استان کرمان به بدافزار‌های جدید دیگری نیز اشاره کرد و گفت: اخیرا دو بدافزار بانکی به نام‌های PIXSTEALER و MALRHINO در گوگل پلی منتشر شده‌اند که اقدام به سرقت و خالی کردن موجودی حساب بانکی افراد کرده‌اند.

سرهنگ یادگار نژاد در ادامه به شهروندان تاکید کرد: فقط از مارکت‌های معتبر اقدام به دانلود نرم افزار کنند و فریب تبلیغات شبکه‌های اجتماعی را نخورند و به هیچ وجه از این طریق اقدام به دانلود نرم افزار نکنند.

او همچنین توصیه کرد: در نصب نرم افزار‌ها خصوصا بازی‌ها محدودیت داشته باشند و فقط در صورت نیاز اقدام به نصب برنامه‌ها کنند در غیر این صورت از نصب نرم افزار‌های غیر ضروری بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان گفت: هم‌وطنان  می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و همچنین جدیدترین شگرد‌های مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: نرم افزار ، گوگل پلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.