تولید ۹۵۰ هزار تن سیب زمینی سالانه در استان همدان

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سالانه ۹۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان همدان تولید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال، رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه امسال ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت سیب زمینی اختصاص داشت، افزود: متوسط برداشت محصول ۳۴ تا ۴۰ تن در هر هکتار است.

او با بیان اینکه یک پنجم سیب‌زمینی کشور در استان همدان تولید می‌شود، گفت: شهرستان بهار با پنج هزار و ۹۴۰ هکتار زمین زیرکشت سیب‌زمینی و تولید ۲۵۰ هزار تن رتبه نخست تولید سیب زمینی استان همدان را دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان تأکید کرد: با توجه به حجم بالای تولید سیب زمینی در استان و نیاز به استفاده بهینه از این محصول راهبردی، در کنار بحث تولید، تقویت و گسترش سردخانه، صنایع تبدیلی و صادرات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ واحد سردخانه‌ای با ظرفیت ۱۴۱ هزار و ۳۵۰ تن با مجوز بهره برداری از سازمان جهاد کشاورزی در استان همدان فعال هستند، گفت: با فعالیت این مراکز زمینه اشتغال بکار ۵۵۲ نفر فراهم شده است.

رضوانی جلال بیان کرد: ۵۳ واحد سردخانه‌ای با ظرفیت ۱۷۱ هزار و ۹۰۰ تن و اشتغال ۵۴۹ نفر و سه واحد فرآوری سیب زمین با ظرفیت ۱۱۷ هزار و اشتغالزایی ۳۰۱ نفر در استان همدان در حال ساخت است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.