مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری مطرح کرد؛

آماده باش نیروهای راهداری برای وقوع سونامی/ خسارتی به خودرو‌ها در هنگام ریزش سنگ وارد نشده است

مهریاری گفت: با وجود آنکه احتمال وقوع سونامی کم است، اما نیروهای راهداری آمادگی کامل برای مقابله با بحران دارند.

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خسارت مختصری به زیرساخت‌های جاده‌ای پس از وقوع زلزله ۶ ریشتری در جنوب کشور وارد شده است گفت: مرکز زلزله ۶.۴ ریشتری در لافت جزیره قشم بوده اما خوشبختانه خسارت جدی به سازه‌ها و زیرساخت‌های جاده‌ای در این منطقه وارد نشده‌ است.

او ادامه داد: تنها دو نقطه در محور بندرعباس- حاجی آباد  با ریزش جزئی مسیر مواجه شده اند که در حال حاضر راهداران در حال بازگشایی مسیر هستند.

مهریاری با بیان اینکه مسیر فرعی فین تا جاده اصلی هم بازگشایی شده و خسارت جزئی وارد شده است گفت: براثر ریزش سنگ و تراشه های کوه خوشبختانه به وسایل نقلیه عبوری خسارتی وارد نشده است.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر اینکه دهانه تونل در این استان به دلیل ریزش سنگ های بزرگ مسدود شده که همین امر باعث ایجاد ترافیک سنگین در برخی از مناطق شده بود بیان کرد:با همکاری نیروهای راهداری و تلاش همکاران یک مسیر فرعی و کنار گذر را  باز کردیم که همین مسیر باعث روان شدن ترافیک شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری افزود: محور بندرعباس- حاجی آباد در محدوده ایست بازرسی و  تنگه زاغ تراشه‌ها ریزش جزئی داشتند و به همین دلیل این مسیر به طور موقت مسدود است.

مهریاری با بیان اینکه به غیر از این دو محدوده، هیچ یک از راه‌ها و مسیر‌های جنوب مسدود نشده‌اند، گفت: تا یک ساعت دیگر محور بندرعباس- حاجی آباد بازگشایی خواهد شد.  

او همچنین با بیان اینکه ما آمادگی کامل برای وقوع سونامی را داریم گفت: سازمان راهداری در این خصوص با سازمان هواشناسی صحبت کرده و تمامی بخش ها و مناطق دریایی در این محدوده کنترل شده و اعلام کرده اند به دلیل آنکه بین قشم و ساحل بندرعباس زلزله رخ داده و در آن منطقه آب زیادی وجود ندارد و موج های سنگین رخ نمی دهد بنابراین نگرانی وجود ندارد اما با این وجود تمامی نیروهای راهداری آماده باش هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.