چهار طرح بهداشتی و درمانی در سرپل‌ذهاب افتتاح شد

چهار طرح بهداشتی و درمانی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و فرماندار در سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت: کلینیک تخصصی بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در ۲طبقه و با زیربنای ۷۷۰ متر مربع با ۵۴ میلیارد ریال اعتبار یکی از این طرح‌ها است که امروز افتتاح شد.

او افزود: این کلینیک شامل بخش‌هایی اکو کاردیوگرافی، اورتوپد، نوار مغز، جراحی، اپتو متری، مغزو اعصاب، داخلی، آندوسکوپی و کلونوسکوپی، بخش زنان و زایمان، ژنیکولوژی و سونوگرافی، دندانپزشکی، رادیوگرافی و سایر بخش‌های پشتیبانی، خدماتی و اداری است.

مرادی ادامه داد: ساختمان اکسیژن ساز بیمارستان شهدای سرپل ذهاب نیز با زیربنای حدود ۶۰ متر مربع و هزینه‌ای بیش از ۲ میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید که شامل ۲دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۲۲۰ و ۱۳۰ لیتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: همچنین دستگاه بی خطر ساز پسماند‌های عفونی بیمارستانی نیز با هزینه ۶ میلیارد ریال راه اندازی شد.

مرادی ادامه داد: بهره برداری از مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شماره ۲ سرپل ذهاب با مشارکت خیرین سلامت از دیگر افتتاحیه‌های امروز بود که در این سفر یک روزه انجام شد.

او اظهار داشت: این پروژه با مشارکت خیرین گروه دوستداران دانشگاه و سلامت خراسان رضوی با زیربنای یک هزار و ۵۰ متر مربع و اعتباری بیش از ۳۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که از این مبلغ ۲۲ میلیارد ریال توسط خیرین و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه هزینه شده است.

اواشاره کرد: این مرکز دارای بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، مامایی، واحد‌های بهداشتی، دندانپزشکی، نمونه گیری، داروخانه و سایر بخش‌های پشتیبانی و خدماتی و اداری است.

نیاز‌های حوزه بهداشت و درمان سرپل ذهاب رفع شود

نورالدین فرزادی پور فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: این شهرستان نیازمند تامین خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی در شان مردم است از این رو انتظار می‌رود نیازمندی‌های دیگری که شهرستان دارد نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تامین شود.

او افزود: شهرستان سرپل ذهاب به لحاظ بُعد مسافت با مرکز استان و همچنین مرکزیت چهار شهرستان هم جوار از نظر موقعیت جغرافیایی‌ای که دارد نیازمند تامین خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی در شأن مردم است.

فرزادی پور بیان داشت: انتظار ما هم این که به تناسب شرایط خاصی که شهرستان دارد علاوه بر افتتاح این پروژه‌ها، طی بازدیدی که رییس دانشگاه علوم پزشکی از امکانات و قابلیت‌های شهرستان داشتند، نیازمندی‌های دیگری که شهرستان دارد نیز توسط دانشگاه رفع شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.