خطاب به عربستان؛

مقام حزب الله: مقاومت در لبنان استوار و ریشه‌دار است

شیخ علی دعموش با اشاره به تنش اخیر عربستان با لبنان گفت: به کسانی که هدفشان تضعیف مقاومت است، می‌گوییم که مقاومت در لبنان ریشه‌دار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان‎,  شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: ما در پی ورود به نزاع با عربستان سعودی و هیچیک از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس نیستیم و تمایلی به این کار نداریم و علاقمند و مشتاق هستیم که روابط لبنان با برادران عرب خود پایدار و مستحکم باشد نه اینکه حاکمیت و کرامت ما زیر سئوال رود.

 شیخ «علی دعموش» در مراسم بزرگداشت روز شهید در شهرک جنوبی ”عیتیت“ لبنان گفت: ”روز گذشته نمایندگان آمریکا عربستان سعودی را به کشتار یمنی‌ها متهم و اعلام کردند محاصره ویرانگر باید فورا تمام شود، اما آیا عربستان سعودی جرأت احضار سفیر خود را از واشنگتن و اخراج سفیر آمریکا از ریاض و درخواست استعفای این نمایندگان را از کنگره به خاطر این صحبت‌ها دارد؟ قطعا جرأت و جسارت چنین کاری را ندارد. اما عربستان با لبنان تنش ایجاد می‌کند و بحران به وجود می‌آورد و جنگی بیهوده را علیه لبنانی‌ها به راه می‌اندازد و برخی از لبنانی‌های پرسه زن و متکدی و سفارتخانه‌ها و برخی کشور‌ها هم که به ارتزاق از برخی کشور‌ها و دستگاه‌های خارجی دلبسته اند؛ در این تنش شرکت می‌کنند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: هدف اصلی از تنش آفرینی عربستان محاصره مقاومت، حزب الله و تغییر معادله سیاسی داخلی و بنیان نهادن واقعیت‌های سیاسی جدیدی است که به تضعیف مقاومت منجر شود و لبنان را وارد حوزه فرمانبرداری کامل از حکومت سعودی کند.

او تاکید کرد: جنگ علیه مقاومت در لبنان محکوم به شکست و طرف مقابل بازنده است بنابراین به کسانی که هدفشان تضعیف مقاومت است توصیه می‌کنیم که مقاومت در لبنان استوار و ریشه دار است و هیچکس نمی‌تواند آن را کنار گذارد یا نقش آنرا را در حمایت از لبنان نادیده بگیرد پس بنابراین خودتان را خسته نکنید و تلاش هایتان را برای چگونگی خروج خود از باتلاق یمن بیشتر کنید.

 پس از انتشار یک مصاحبه تلویزیونی با جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان بحران دیپلماتیک بین لبنان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس آغاز شد. قرداحی در مصاحبه خود اظهار کرده بود که گروه انصارالله یمن در حال دفاع از خود در این کشور است و ائتلاف سعودی  این جنگ را آغاز کرده است.

پس از آن عربستان، سفیر خود در بیروت را فراخواند و به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند. پس از عربستان، کویت، بحرین و امارات نیز در این تصمیم به آن‌ها پیوستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار