کشف موشکی از دوران هیتلر و افشای یک خطای محاسباتی در جنگ جهانی اول

باستان شناسان، بقایای موشکی از جنگ جهانی اول را کشف کردند که جهت قطب نمای موشک آنان را شگفت زده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از express.co، هر سال در ۱۱ نوامبر یادبود جنگ جهانی اول برگزار می‌شود، یعنی در ساعت یازده از روز یازدهم، یازدهمین ماه سال. ۱۰۳ سال پیش در این روز وضعیت آتش بس اعلام شد و بسیاری از کشور‌ها این روز را در تقویم خود "روز آتش بس" اعلام کردند.

در ارتباط با جنگ‌های جهانی، باستان شناسان همچنان به کشف انواع آثار از آن زمان ادامه می‌دهند. این آثار بقایای انسان تا هواپیما را شامل می‌شود و علاوه بر این باستان شناسان چه در خشکی و چه در دریا به دنبال کشف آثار مربوط به جنگ‌های جهانی هستند. شان ولش و برادران کالین، باستان شناسی پروژه‌های مربوط به جنگ‌های جهانی را در دست دارند.

موشک در جنگ جهانی اول

این تیم باستان شناسی در اوایل سال جاری هنگام حفاری در کنت انگلستان، به تکه‌ای از یک راکت V۲ آلمانی برخورد کردند که ۷۶ سال قبل منفجر شده بود. موشک‌های V۲ بخشی از برنامه تسلیحات آدولف هیتلر بودند، همچنین این موشک جزء اولین موشک‌های بالستیک جهان نیز بود. به نظر می‌رسد بر اثر استفاده موشک‌های V۲ هزاران نفر در طول جنگ جهانی کشته شده باشند. این نوع موشک تنها در انگلیس باعث مرگ ۹۰۰۰ نفر شد.

بخشی از موشک کشف شده در ماه سپتامبر دارای یک محفظه احتراق است که حاوی مخلوطی از اکسیژن مایع و الکل است. همین فناوری بعد‌ها به کمک آمریکایی‌ها آمد و آنها از این فناوری برای رسیدن به ماه استفاده کردند. این موشک در سال ۱۹۴۴ با سرعت بیش از ۳۳۰۰ مایل در ساعت حرکت می‌کرد که مخلوط الکل و اکسیژن باعث حرکت این موشک می‌شد. موشک کشف شده در منطقه پلات سنت مری فرود آمد و خوشبختانه کسی را نکشت، اما دهانه‌ای به عمق ۴.۲ متر و عرض ۱۱.۵ متر بر جای گذاشت.

موشک تاریخی

شان، مدیر این پروژه در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی توضیح داد: "در حال حاضر ما در حال تحقیق درباره مسیر موشک هستیم. موشک قطب‌ نمای هفتاد درجه را نشان می‌دهند، این به این معنا است که هدف اصلی لندن بوده است. این موشک فاصله زیادی با هدف اصلی داشته و اشتباهی در حرکت خود داشته است".

شان افزود: "ما فکر می‌کنیم که پرتاب در شب انجام شده بود و به همین دلیل آلمانی‌ها نتوانستند موشک را به درستی تنظیم کنند". آنها دریافتند که بستری از سنگ‌ها مانع از حرکت موشک به زیر زمین شده است.

پرتاب اشتباه موشک آلمانی

ربکا بلکبرن، کارشناس نظامی در این باره گفت: "هنگامی که چنین موشکی پرتاب شد، دیگر نمی‌شد آن را متوقف کرد؛ بنابراین انگلیسی‌ها نمی‌توانستند آن را با هواپیما یا با هر نوع سلاح دیگری متوقف کنند و سرعت آن بیش از ۳۰۰۰ مایل در ساعت بود."

روند بازسازی و تمیز کردن موشک ممکن است تا ۱۸ ماه طول بکشد. پس از انجام این کار، امید می‌رود که برخی از کد‌های منبع مخفی نازی‌ها که به صورت سه حرف بر روی اجزای مختلف موشک حک می‌شد، کشف شود. تصور می‌شود که کد‌های مختلف نشان دهنده کارخانه‌ای است که قسمت‌های مختلف V۲ در آن ساخته شده است. مدیران این پروژه امیدوارند که اگر بتوانند کمک مالی دریافت کنند، یافته‌های خود را با یک موزه آنلاین برای علاقمندان تاریخ به نمایش بگذارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
لعنت بهش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
جنگ جهانی اول و دوم را قاتی نکردین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
موشک وی ۲ کلا ۹۰۰۰ نفر رو کشته تاره اگه راست بگند ولی فقط یک شب حمله بمب افکن‌های انگلیسی با کمک آمریکا و بمباران شهر کاملا غیر نظامی درسدن که پر از زخمیها و اسرای جنگی و مردم فرار کرده از دست ارتش شوروی و پناه گرفته در این شهر بود بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر قربانی داشت که زنده در آتش سوختند و جالبه بدونید شروع بمباران فرشی شهرها توسط انگلیس بود و هیتلر قبل از رفع ممنوعیت حمله تلافی جویانه به شهرهای انگلیس برای مدتها فقط به دادن اخطار به چرچیل بسنده کرد. انگلیسیها همونایی هستند که در ایران بیطرف در جنگ جهانی اول ۹ میلیون ایرانی رو قتل عام کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
موشک وی ۲ در جنگ جهانی دوم استفاده شد
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۰:۲۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
این موضوع مربوط به جنگ جهانی دوم بوده نه اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
المان اگه میخواست میتونست خیلی راحت اروپا و خصوصا انگلیس رو با خاک یکسان کنه اما شوروی رو نشونه رفت؛ الان که دوباره نسخه دوم شوروی داره قدرت میگیره نکته جالب اینجاست که نسخه دوم آلمان و the coming race هم مثل اینکه میخواد بیاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
هیتلر چاره‌ای نداشت چون استالین منتظر بود جنگ بین آلمان و انگلیس به ضعف بیشتر غرب منجر بشه و به آلمان و کل اروپا حمله کنه و تحت رژیم کمونیستی ببره. ارتش شوروی سلاحهای تهاجمی و چند میلیون نیرو در مرزهای شرقی آماده برای حمله پیاده کرده بود و وقتی نیروهای اطلاعاتی آلمان هیتلر رو از نقشه حزب کمونیست آگاه کردند به ناچار مجبور به حمله با تاکتیک معروف به حمله برق آسا شد و شوروی به دلیل اینکه در وضعیت حمله بود نه دفاعی غافلگیر شد ولی اشتباه موسیلینی و حمله به یونان و درگیر شدن آلمان برای کمک به ایتالیا حمله به شوروی رو برای چند هفته به تاخیر انداخت و ارتش آلمان و متحدانش گرفتار سرمای شدید روسیه شدند. کتاب یخ شکن ویکتور سووروف رو بخونید کاملا متوجه نقشه کمونیستها برای اشغال اروپا میشید. در واقع آلمانیها خودشونو فدای باقی اروپا و حتی کل دنیا کردند و اگر اروپا به دست ارتش سرخ میافتاد به دنبال اون کل دنیا رو اشغال میکردند و بجای ۲۰۰ میلیون خدا میدنه چقدر آدم رو قتل عام می‌کردند. بلایی که به سر آلمانیها و ژاپنیها اومد و بعد از اون دروغهایی که به این دو تا ملت بستند از تلخ ترین وقایع تاریخی چند قرن اخیره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۲۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
این که مربوط به جنگ دوم جهانی است
آخرین اخبار