مدیر عامل بنیاد احسان خبر داد؛

ارسال اقلام امدادی به استان‌های سیل‌زده شمالی توسط ستاد اجرایی فرمان امام

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام، اقلام امدادی و حمایتی به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان به استان‌های سیل‌زده ارسال کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان در رابطه با سیل و آبگرفتگی روز گذشته در استان‌های گیلان و مازندران گفت: یکی از اهداف ما در بنیاد احسان، حضور فوری در ساعات اولیه بحران و ارسال اقلام امدادی به مناطق حادثه‌دیده در بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله است.

وی افزود: با دستور ریاست محترم ستاد اجرایی و با توجه به فصل سرما و بارش‌های اخیر، پس از شناسایی مناطق حادثه‌دیده، اقلام امدادی و حمایتی به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد احسان تهیه شده و به سرعت به استان‌های آسیب دیده ارسال شد.

 سلیمانی بیان کرد: استان گیلان و مازندران تحت حمایت بنیاد احسان قرار گرفته اند و تاکنون اقلام امدادی به این استان‌ها ارسال شده که در شهرستان‌های سوادکوه، تنکابن، چالوس و رامسر در استان مازندران و صومعه سرا در استان گیلان توزیع شده است.

مدیرعامل بنیاد احسان در خصوص محتویات اقلام امدادی ارسال شده نیز گفت: اقلام حمایتی که بنیاد احسان به مناطق حادثه‌دیده ارسال کرده است، شامل بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته مانند برنج و روغن و کنسرو و آب معدنی و اقلام غیر غذایی شامل دستگاه لجن‌کش، چادر امدادی و پتو می‌باشد.

مدیرعامل بنیاد احسان با اشاره به همکاری گروه‌های جهادی در امدادرسانی گفت: این اقلام توسط گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی که در زمینه‌های امدادی فعالیت دارند در بین آسیب‌دیدگان توزیع خواهد شد و همچنین خدماتی از جمله لایروبی ،گلروبی منازل و تعمیر وسایل آسیب‌دیده از دیگر خدمات گروه‌های همکار خواهد بود.

سلیمانی با اشاره به آماده باش بنیاد در دیگر استان‌ها گفت: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، در استان‌های دارای احتمال حادثه مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز شناسایی لازم انجام شده‌ و گروه‌های جهادی همکار و قرارگاه‌های امدادی ستاد اجرایی در این استان‌ها با اقلام حمایتی و امدادی تجهیز شده‌اند و در حالت آماده‌باش قرار دارند.

گفتنی است پیش از این نیز بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در حوادثی چون زلزله کرمانشاه و سی‌سخت و سیل سال گذشته خوزستان از اولین ساعات بحران به امدادرسانی حادثه‌دیدگان اقدام کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.