چرا اسرائیلی‌ها از جنگ آینده با مقاومت می‌ترسند؟

بسیاری از ناظران علت برگزاری مانور نظامی اخیر رژیم صهیونیستی را ترس این رژیم از ورود به جنگ با طرف‌های مقاومت می‌دانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  بعد از مانور گسترده نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که حدود یک هفته ادامه داشت و به منظور شبیه سازی یک جنگ در چند جبهه انجام شده بود کارشناسان اسرائیلی و محافل امنیتی و نظامی این رژیم به بررسی عوامل برگزاری این مانور در بازه زمانی کنونی و همچنین نقاط ضعف ارتش و به ویژه جبهه داخلی اسرائیل در صورت وقوع جنگ آینده پرداختند.


بیشتربخوانید


 صهیونیست‌ها به شبیه سازی جنگی پرداختند که در آن روزانه هزاران موشک از جانب جبهه‌های مقاومت و نوار غزه و جنوب لبنان به اراضی اشغالی شلیک خواهد شد. علاوه بر مناطق مسکونی و شهرک‌های صهیونیست نشین زیر ساخت‌هایی مانند مخازن آب، نیروگاه‌های تولید برق و پایگاه‌های زمینی و هوایی ارتش، کارخانه‌های آمونیاک و انبار‌های تسلیحات نظامی اسرائیل نیز مورد هدف قرار خواهد گرفت.

 این نخستین بار است که ارتش اسرائیل برای مبارزه با چهار جبهه آموزش میبیند:

- اولین جبهه مربوط به جبهه شمالی در مقابله با حزب الله است. رژیم صهیونیستی می‌ترسد که وضعیت داخلی لبنان مرز‌های این کشور با فلسطین اشغالی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این در حالی است که صهیونیست‌ها ارزیابی وحشتناکی از توانایی نظامی حزب الله به ویژه قدرت موشکی آن دارند که در صورت آغاز این جنگ بی‌تردید مقاومت فلسطین نیز بیکار نخواهد نشست و جبهه داخلی اسرائیل از هر سو نا امن می‌شود. در همین راستا ژنرال «اسحاق برک» فرمانده ارشد نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم‌صهیونیستی اعتراف کرد که ما در جنگ بعدی شاهد شلیک هزاران موشک و پهپاد به سمت جبهه داخلی اسرائیل خواهیم بود که همراه با خسارت‌های هنگفت است و شرایطی که اسرائیلی‌ها در جنگ‌های قبلی تجربه کرده اند در مقایسه با چیزی که در جنگ آینده خواهند دید بسیار کم است.

- منطقه بعدی که صهیونیست‌ها هراس آغاز جنگ را دارند مربوط به جبهه جنوبی و جنگ با مقاومت فلسطین در نوار غزه است. صهیونیست‌ها بعد از نبرد شمشیر قدس بسیاری از نقاط ضعف خود را کشف کردند و متوجه شدند که برآورد‌های سرویس امنیتی آن‌ها تا چه اندازه اشتباه بوده و موجب شکست ارتش اسرائیل در این جنگ شد. بر همین اساس ارتش رژیم صهیونیستی ۸۰ مانور طی شش ماه گذشته در مرز‌های غزه انجام داده و همچنین عملیاتی برای ایمن سازی شهرک «عسقلان» در ۲۲ کیلومتری نوار غزه که در جریان نبرد شمشیرقدس هدف مستمر موشک‌های مقاومت بود صورت گرفته است.

به نوشته رای الیوم، همچنین ارتش رژیم صهیونیستی مانوری برای شبیه‌سازی تخلیه شهرک‌های اسرائیلی که در جنگ آینده هدف موشک‌های مقاومت خواهند بود برگزار کرده است. مطالعات انجام شده توسط موسسه مطالعات امنیت داخلی در تل‌آویو نشان می‌دهد که ۵۳ درصد شهرک‌نشینان صهیونیست بعد از نبرد شمشیر قدس احساس امنیت شخصی خود را از دست داده اند.

- سومین جبهه‌ای که رژیم صهیونیستی ترس آغاز جنگ در آن را دارد مربوط به جبهه مرکزی و کرانه باختری است و صهیونیست‌ها هر لحظه انتظار دارند این منطقه منفجر شود. به ویژه اینکه اهالی کرانه باختری هماهنگی زیادی با جبهه شمالی و جنوبی که اسرائیل را تهدید می‌کند دارند. اگر جنگ از کرانه باختری آغاز شود صرفاً منحصر به همین جبهه نخواهد بود و قطعا از حمایت‌های لجستیکی حزب الله لبنان و همچنین مقاومت غزه برخوردار می‌شود. هماهنگی بالایی میان مقاومت در جنوب لبنان و نوار غزه وجود دارد که قطعاً در جنگ آینده حامی انتفاضه فلسطینیان در کرانه باختری خواهد بود. در این زمینه نیز اسحاق برک اعتراف کرد که ارتش اسرائیل آمادگی ورود به جنگ آینده که در چندین جبهه خواهد بود را ندارد.

- جبهه چهارم شامل همه مناطق اراضی اشغالی از شمال تا جنوب می‌شود و رژیم صهیونیستی در مانور اخیر خود به شبیه سازی قطع شدن راهها، بروز درگیری‌های داخلی و توقف زندگی اقتصادی و اختلال در تاسیسات حیاتی پرداخت. ژنرال «ساجی باروخ» فرمانده شعبه جنوبی ارتش رژیم‌صهیونیستی در این زمینه گفت که چالش اصلی اسرائیل درحال حاضر جبهه شمالی است؛ اما ارتش انتظار دارد که گروه‌های فلسطینی در نوار غزه در جنگ آینده اسرائیل را دربرابر جنگی در داخل شهر‌ها قرار دهند.

در ادامه این مقاله آمده است: به طور کلی چهار جبهه عربی در هر جنگ آینده با رژیم صهیونیستی باز است و مانور‌های نظامی اخیر رژیم صهیونیستی نیز به همین دلیل برگزار شد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا اسرائیل آمادگی ورود به چنین جنگی را دارد و حاضر است با ورود به جنگی که هیچ دستاورد نظامی و سیاسی نخواهد داشت اعتبار و آینده نظامی خود را قربانی کند.

روزنامه رای الیوم در پایان نوشت، این امر نشان می‌دهد که همه تهدیدات اسرائیل علیه ایران و غزه و کرانه باختری و لبنان کاملاً بیهوده است و مانور‌های این رژیم در واقع به منظور ترساندن دشمن برای اجتناب از ورود به جنگ است؛ چراکه صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند طرف بازنده در جنگ آینده آن‌ها هستند.

منبع: الف

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار