شناسایی بیش از ۲۷هزار بیمار دیابتی در استان اردبیل

معاون امور بهداشتی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۲۷هزار بیمار دیابتی با عوارض جدی و نیاز به درمان در جمعیت بالای ۳۰ سال استان اردبیل شناسایی شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود که شهروندان استان اردبیل برای بررسی ابتلای به دیابت در زمان مناسب اقدام کرده و با دریافت خدمات و کنترل پیشرفت بیماری، از عوارض جبران ناپذیر دیابت جلوگیری کنند.

او ضمن بزرگداشت فرارسیدن هفته ملی دیابت، شعار امسال روز جهانی دیابت را "مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه" عنوان کرد و افزود: دیابت یک بیماری جدی و طولانی مدت است که در صورت کنترل نشدن صحیح، منجر به بروز عوارض و ناتوانی و مرگ در مبتلایان می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: طبق آخرین آمار رسمی، بیش از ۵.۵ میلیون نفر از افراد بالای ۲۵ سال ایران مبتلا به دیابت هستند و حداقل ۷۵ درصد آن‌ها از بیماری خود آگاهی دارند.

جعفرزاده تاکید کرد: مدیریت دیابت نیازمند مراقبت، کنترل و درمان روزانه و در پیش گرفتن سبک زندگی سالم و آموزش مداوم است و با توجه به پاندمی کووید.۱۹ کنترل بیماری دیابت در مبتلایان به دیابت بیش از پیش اهمیت دارد.

او همچنین گفت: افراد مبتلا به دیابت، در صورت ابتلا به بیماری کووید.۱۹ بیشتر در معرض خطر عوارض شدید این بیماری قرار می‌گیرند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: با افزایش شیوع ابتلا به دیابت در جهان طی سال‌های اخیر، این بیماری به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل شده به طوری که بیش از ۴۶۳ میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند.

جعفرزاده اعلام کرد: برابر اعلام مراجع رسمی جهانی، سالانه ۴.۵ میلیون نفر به علت ابتلا به دیابت جان خود را از دست می‌دهند و در برخی کشور‌ها نیز نیمی از افراد مبتلا به کووید.۱۹ جزو مبتلایان به دیابت هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.