فرماندار مهاباد:

۳۶ درصد فوتی‌های کرونای مهاباد سابقه بیماری زمینه‌ای داشتند

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان، گفت: ۳۶ درصد فوتی‌های کرونا در این شهرستان را افرادی تشکیل می‌دهند که دارای سابقه بیماری زمینه‌ای بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: از مجموع کل فوتی‌های کرونا در سال جاری ۱۷.۵ درصد دارای بیماری زمینه‌ای قلبی عروقی، ۸.۵ درصد دارای بیماری دیابت، ۱.۵ درصد بیماری کلیوی و هشت درصد هم با سایر بیماری‌های زمینه‌ای جان خود را از دست دادند.

خدرلو افزود: این امر نشان می‌دهد که مابقی فوت شدگان ناشی از کرونا به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فوت کرده اند بنابراین همه شهروندان باید تا رسیدن به سطحی از ایمنی مطمئن در جامعه موارد بهداشتی به ویژه زدن ماسک را همچنان ادامه داده و چنانچه واکسن نزده اند در اسرع وقت اقدام به زدن واکسن کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه ۶۷.۵ درصد بیماران کرونایی فوت شده در این شهرستان ساکن شهر و ۳۲.۵ درصد هم از ساکن روستا‌ها هستند، اضافه کرد: برهمین اساس باید از حضور در اماکن و مجالسی که ازدحام در آن‌ها وجود دارد اکیدا خودداری شده و فاصله گذاری اجتماعی همچنان توسط شهروندان رعایت شود.

خدرلو اذعان کرد: میانگین سنی افراد فوت شده به علت ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان ۶۸ سال است، ولی افراد جوانتر نیز به این بیماری مبتلا شده و حتی در برخی موارد، فوت کرده‌اند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.