در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارتقای سواد خود مراقبتی سالمندان در دوران کرونا

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: محتوای آموزشی ویژه سالمندان با هدف ارتقای سواد خود مراقبتی تدوین و در اختیار مراکز جامع خدمات سلامت قرار گرفته است.

محسن شتی، رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تولید محتوا برای ارتقای سواد سلامت سالمندان اظهار کرد: با تلاش متخصصان در رشته های مختلف، کتابی در زمینه ارتقای سواد سلامت سالمندان تهیه شده و در اختیار مراکز جامع خدمات سلامت و خانه های بهداشت قرار گرفته است. محتوای این کتاب شامل اصول خودمراقبتی سالمندان و ارتقای سطح سلامت آنهاست.

او ادامه داد: یکی از مشکلات جدی سالمندان در دوران همه گیری کرونا بحث قرنطینه و ماندن آنها در منزل است، این موضوع سبب شده تا این افراد دچار مشکلات روحی و روانی، افسردگی و عدم کنترل بیماری های غیرواگیرشان شود.

رئیس اداره سلامت سالمندان بیان کرد: محتوای تولید شده به سالمندان این امکان را می دهد تا بیماری های مختلف خود را کنترل و از خود مراقبت کنند. در تدوین و انتشار این محتوا بیش از ۴۰ استاد از سراسر کشور مشارکت داشته اند تا بهترین مطالب مورد نیاز سالمندان را در اختیار آنها قرار دهند.

شتی گفت: کتاب خودمراقبتی ویژه سالمندان، به صورت چاپی و مجازی موجود است. این کار با هدف حفظ و ارتقای سلامتی سالمندان انجام گرفته شده است. در این کتاب فعالیت های بدنی متناسب با سن افراد و دیگر مطالب در شرایط کرونایی آموزش داده شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.