هشدار کارشناس روسی درباره تحریم ناوگان هوایی روسیه از سوی اتحادیه اروپا

کارشناس مسائل ژئوپلیتیک روسی اعلام کرد در صورتی که اتحادیه اروپا ناوگان هوایی روسیه را تحریم کند، مسکو مسیر‌های هوایی به آسیا را می‌بندد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌هایی علیه خطوط هوایی روسیه و ترکیش ایرلاینز است و دلیل اعمال این تحریم‌ها را دخالت این خطوط هوایی در موضوع مهاجران و انتقال آن‌ها به بلاروس عنوان می کند.

خاویر مورو، کارشناس ژئوپلیتیک اندیشکده استراتپل، روز پنجشنبه به اسپوتنیک گفت: تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه شرکت هواپیمایی روسی (Aeroflot) به دلیل نقش ادعایی آن در بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس، باعث بسته شدن فوری حریم هوایی روسیه به روی خطوط هوایی اروپایی خواهد شد.

کمیسیون اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که بروکسل به عنوان بخشی از پنجمین بسته تحریمی علیه مینسک در اوایل هفته آینده، شرکت‌های هواپیمایی را که در انتقال مهاجران به بلاروس فعالیت می‌کنند، تحریم می‌کند. این در حالی است که مسکو اعلام کرد گزارش‌های رسانه‌ها درباره تحریم‌های احتمالی علیه ناوگان هوایی این کشور بی‌اساس است.

خاویر مورو گفت: «من اصلاً این اتهام علیه خطوط هوایی روسیه را باور نمی‌کنم. این اتهام از سوی اتحادیه اروپا نیست، بلکه از بلومبرگ است و واقعا بوی اخبار جعلی می‌دهد. چنین شایعاتی از سوی مقامات لهستانی نیز منتشر می‌شود که ردپای مسکو را در همه جا می‌بینند و بسیار مایلند درگیری با بلاروس درباره مهاجرانی که قصد عبور از مرز به لهستان را دارند تشدید و گسترش دهند.»

این کارشناس اضافه کرد: «پاسخ فوری مسکو این خواهد بود که تمام مسیر‌های هوایی فراسیبری را برای خطوط هوایی اروپایی به آسیا قطع کند و این واقعاً به اروپا آسیب می‌رساند. اروپا به این مسیر‌های ترانزیت مستقیم به شدت نیاز دارد.»

کارشناس ژئوپلیتیک اندیشکده استراتپل ضمن واهی دانستن این اخبار اعلام کرد که او فکر نمی‌کند که کمیسیون اروپا چنین تحریم‌هایی را اعمال کند، مگر اینکه مدرکی محکم مبنی بر ادعای بلومبرگ داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار