امام جمعه کرمان:

علما و فقها در طول تاریخ برای مبارزه با فساد تلاش کرده اند

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: علما و فقها در طول تاریخ با فساد و مفسد مبارزه و آن را به بهترین وجه اجرا کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان درخطبه های نماز جمعه این هفته گفت:محوریت انسان در قرآن کریم براساس سعادت و شقاوت است و ما با شناخت آن‌ها راه خودمان را درست انتخاب می‌کنیم دو اصل شقاوت طغیان و بحث دنیا پرستی است و دو اصل مهم سعادت، ترس از خدا و جلوگیری از هوا و هوس است، ریشه طغیان هوا و هوس است آدم هواپرست بدون دلیل حرف می‌زنند و خدا در این حرکت او نیست وقتی فرد هوا پرست شد زبانش، زبان شیطان است و حرکتش، حرکت شیطان است و دچار توهم زیاد می‌شود.

او افزود: سلطانی که از همه ستمگر‌تر است پیشرو هوا و هوس است و وقتی عقل جایش را به هوا پرستی می‌دهد چیزی قابل جنگ با هواپرستی نیست هواپرستی اصل شقاوت است وعواقب دردناکی دارد یکی از آن عواقب هماهنگی بین شیطان درون و بیرون است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان داشت:رسالت روحانیت و حوزه در چندین بخش محوری قابل بحث است رسالت در حوزه احکام، اخلاق، عقاید و گسترش فرهنگ دین است در طول دوازده قرن حوزه‌های علمیه در زمان غیبت کبرا این رسالت را حراست، حفظ و نگهبانی کردند وبا دقت و فداکاری هر چه تمام‌تر به بهترین وجه ممکن به اتمام رساند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد:علما و فقها در طول تاریخ ۱۲ قرن تمام سعی و تلاش خودشان را کردند تا اعتقادات اسلامی، احکام اسلامی و اخلاق اسلامی همان گونه که است از نسلی به نسل دیگر منتقل شود، تا شاهد گسترش فرهنگ دینی بین توده‌های مردم باشیم.

اوافزود: بخش دوم بخش پاسخگویی به شبهات و اشکالات است علما ، فقها و مراجع تقلید هزاران سوال را در مقاطع مختلف تاریخی پاسخگو بودندو با ابزار پویایی اجتهاد در فقه به بهترین وجه پاسخگو بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان داشت:حوزه دیگر، تبیین احکام دینی رساندن احکام به توده مردم در همه جا با وسواس کامل و با دقت لازم بود، حلال خدا و حرام خدا را به گوش مردم برسانند وبدون کم و کاست  تلاش کنند هیچ هوا و هوسی در تبلیغ احکام راه پیدا نکند در طول تاریخ حوادثی اتفاق افتاده است که حکمرانانی خوشایندشان نبود احکام دینی درست به دست مردم برسد و در این راه فداکاری‌ها ، شهادت‌ها و شکنجه متوجه حوزه روحانیت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد:حوزه دیگر محور رسالت اجتماعی و مردمی است که روحانیت همیشه کنار توده‌های مستضعف مردم بودند روحانیت در طول تاریخ ۱۲ قرن رسالت سنگینی را بر عهده داشتند جایگاه و پایگاه آن‌ها قشر مستضعف بودندکه بدخواهان تلاش کردند این پایگاه را از روحانیت بگیرند، اما افتخار این قشر فداکار این بود که همیشه با مردم بودند.

اوافزود: بخش بعدی در رسالت اجتماعی و مردمی مبارزه با فساد و مفسد که در طول تاریخ با هر فسادی مبارزه کردنداین رسالت فوق‌العاده بزرگی است علما و فق‌ها این رسالت را به بهترین وجه انجام دادند چندین بار در مصادیق مختلف از زندگی خودشان گذشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت:حوزه دیگر که حوزه مهمی است حوزه سیاست است فقها و حوزه‌های علمیه و روحانیت همیشه پرچمدار سیاست مبتنی بر دیانت بودند وسه مسئولیت بزرگ فقها و علمای بزرگ را انجام دادند از این سه غفلت نکردند یک محور مبارزه با استکبار است محور دوم مبارزه با استبداد، محور سوم مبارزه با استعمار است حوزه‌های علمیه و روحانیت با افتخاربا سه محور همزمان مبارزه کرد و این سه محور در اهداف مورد توافق هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.