سهم ۵ درصدی کرمانشاه از تولید فرش دستباف کشور

معاون بازرگانی و توسعه تجارت استان کرمانشاه از پیش‌بینی تولید حدود ۱۱۰ هزار مترمربع فرش دستباف در کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،احسان باقرخانی معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال ۵۴ هزار مترمربع فرش در کرمانشاه بافته شده، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد رشد داشته و اگر شرایط بیماری کرونا نبود رشد بیشتری را هم شاهد بودیم.

او برآورد کرد، میزان تولید فرش دستباف استان تا پایان سال به ۱۱۰ هزار مترمربع برسد و افزود: فرش بافته شده در کل سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار مترمربع بود و امسال احتمال رشد ۱۰ درصدی را خواهیم داشت.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت استان کرمانشاه معتقد است، به جهت اینکه بخشی از بافندگان نیمه اول سال را مشغول به کار‌های کشاورزی و دامپروی هستند، به احتمال زیاد روند تولید فرش در نیمه دوم سال بهتر خواهد بود.

باقرخانی از سهم پنج درصدی کرمانشاه در تولید فرش کشور هم یاد کرد و ادامه داد: از نظر تولید فرش جزو ۱۰ استان اول کشور هستیم.

او با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد فرش کرمانشاه و خصوصا برند فرش سنقر، تاکید کرد: کرمانشاه دارای ۳۵ نقشه مختص به خود است که کمتر استانی چنین ویژگی را دارد.

باقرخانی از فعالیت نزدیک به ۳۱ هزار بافنده فعال در استان کرمانشاه هم خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۴۰ کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز تولید فرش نیز در استان فعال است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار