هزار و ۶۶۴ درخواست سرمایه‌گذاری در پنجره واحد کرمانشاه ثبت شده است

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه امسال هزار و ۶۶۴ درخواست سرمایه‌گذاری در پنجره واحد استان ثبت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیرحمزه حیدریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی بخش خصوصی با دولت که امروز(۲۰ آبان) با حضور مدیرکل پارلمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت سرمایه گذاری در استان پرداخت و گفت: از چند سال پیش مرکز خدمات سرمایه گذاری در راستای قانون تشکیل و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در استان شکل گرفت تا براساس رسالت خود از سرمایه گذاران خارجی از لحظه ورود تا زمان اجرایی شدن پروژه هایشان حمایت کند و موانع پیش روی فعالیت آنها را بردارد.

او ادامه داد: به دنبال آن سامانه پنجره واحد مرکز خدمات سرمایه گذاری استان هم در سال ۱۳۹۸ راه اندازی شد تا درآن وضعیت تمام درخواست های سرمایه گذاری چه داخلی و چه خارجی در استان مشخص شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه افزود: براین اساس تمام کسانی که بخواهند در استان سرمایه‌گذاری کنند، درخواست های خود را در این سامانه ثبت می کنند و روند رسیدگی به این درخواست تا لحظه صدور مجوز و اجرایی شدن پروژه مورد رصد قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه امسال جمعا هزار و ۶۶۴ درخواست سرمایه گذاری در این سامانه ثبت شده،بیان داشت: این درخواست ها در حوزه های صنعت، کشاورزی، خدمات و زیرساخت بوده است.

به گفته این مسئول ۷۷ درصد این درخواست‌ها یعنی حدود ۸۰۸ درخواست در حوزه صنعت بوده است.

حیدریان بیان داشت: اگر این میزان درخواست سرمایه گذاری به مرحله صدور مجوز و اجرایی شدن برسد، منجر به ایجاد ۲۲ هزار و ۷۷۳ هزار شغل در استان خواهد شد.
او تاکید کرد: از مجموع هزار و ۶۶۴ درخواست سرمایه گذاری در استان حدود هزار درخواست تاکنون منجر به صدور مجوز شده و بیشتر درخواست هایی که مجوز نمی گیرند مربوط به حوزه کشاورزی هستند که با محدودیت منایع آبی مواجه هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه مبلغ کل این سرمایه گذاری ها را ۱۰۴ هزار ۹۴ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: برای صدور مجوز این درخواست ها باید از ۱۸ دستگاه استعلام بگیریم، بنابراین بخشی از آنها منجر به صدور مجوز نمی شود.

او در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه رونق کسب و کار نیازمند برداشتن موانع از سوی قانونگذار است، افزود: درخواست داریم که مسئولین ذیربط در این رابطه اقدام کنند.

حیدریان از فعالین و سرمایه گذاران هم خواست تا هرجایی که بخشنامه، مصوبه و دستورالعملی مغایر با فضای کسب و کار دیدند را به مسئولین مرتبط در استان گزارش دهند تا آنها نیز به مرکز انعکاس دهند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.