چهار کتابخانه عمومی با ۴۶ هزار جلد کتاب در روانسر فعال است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: چهار باب کتابخانه عمومی با ۴۶ هزار جلد کتاب در شهرستان روانسر فعال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان روانسر در فرمانداری، با بیان اینکه حدود سه هزار نفر در شهرستان روانسر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند گفت: در ایام کرونا بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی ترویجی در فضا‌های مجازی برای اعضای کتابخانه‌های این شهرستان برگزار شده است.

او با بیان اینکه در شهرستان روانسر یک هزار و ۶۵۰ نفر در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند افزود: این جشنواره تا پایان آذر ماه تمدید شده و علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت جشنواره به آدرس samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: یک باب کتابخانه عمومی این شهرستان به پایگاه‌های مقالات مگاپیپر جهانی دسترسی دارد که در این پایگاه‌های اطلاعاتی بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد مقالات در اختیار علاقه‌مندان و محققان قرار دارد.

تبلیغات کتابخوانی در زمینه فرهنگ سازی

سعدی مصطفی‌زاده فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: امروزه پیشرفت، تغییر و توسعه مدیون فرهنگ کتابخوانی است بنابراین ضرورت دارد ترویج کتاب و کتابخوانی در راس امور قرار بگیرد.

او افزود: امروزه در جای جای جغرافیای منطقه اورامانات تغییرات و رشد توسعه‌ای در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مشهود است.

 مصطفی‌زاده بیان داشت: تبلیغات کتابخوانی در زمینه فرهنگ سازی در بین جوانان و نوجوانان که نسل آینده ساز ایران اسلامی هستند بسیار مهم است و ما باید در زمینه تبلیغات قوی‌تر عمل کنیم.

او گفت: جلسات انجمن کتابخانه‌ها باید در فضای کتابخانه‌ها بیشتر برگزار شود و فرهیختگان و نهاد‌های مردمی نیز در این جلسات حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.