ادعای واهی رئیس جمهور کلمبیا: ایران نباید به یک کشور هسته ای تبدیل شود

ایوان دوکه ضمن اتهام زنی به ایران و حزب الله، بر افزایش روابط تجاری و جانبداری از رژیم صهیونیستی در درگیری های خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه هاآرتص، ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا در جریان سفر به تل آویو مدعی شد کشورش متعهد به مبارزه با حزب الله است و هیچ کشوری نمی تواند با گروه های تروریستی رابطه داشته باشد. دوکه همچنین بر افزایش روابط تجاری و جانبداری از رژیم صهیونیستی در درگیری های خاورمیانه تاکید کرد.

دوکه گفت: «این یک فرصت عالی برای تحکیم روابط بین بوگوتا و تل آویو بود. ما شاهد آنیم که سرمایه‌گذاران اسرائیلی مشتاق آمدن به کلمبیا هستند. این به من انگیزه زیادی می‌دهد و فکر می‌کنم این فرصتی است که رابطه دو کشور را به بالاترین حد ممکن برسانم.»

ایوان دوکه در گفتگو با هاآرتص درادامه ادعاهای خود گفت: «ما حزب الله را در لیست تروریستی خود قرار داده ایم. بنابراین هر کاری که بتوانیم برای جلوگیری از فعالیت‌های حزب‌الله، محکوم کردن فعالیت‌های آن و انجام عملیات‌هایی که منجر به تصرف هسته‌های تروریستی شود، به وضوح انجام خواهیم داد.»

رئیس جمهور کلمبیا که کشورش به تازگی به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پیوسته، گفت: «ما در شورا به وضوح گفته‌ایم که اجازه ندادن به غنی‌سازی بیشتر اورانیوم و ایجاد زرادخانه‌های هسته‌ای را به عنوان وظیفه خود می‌دانیم.»

دوکه ادعا کرد که با موضع رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران نباید به یک کشور هسته ای تبدیل شود موافق است. او گفت: «ما باید از توسعه بیشتر تسلیحات هسته‌ای در سطح جهان جلوگیری کنیم. اظهارات وی در حالی بیان شد که او اذعان داشت که از وجود سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی اطلاع دارد.

دوکه در پایان صحبت هایش اعلام کرد که امیدوار است توافق تجارت آزاد بین کلمبیا و رژیم صهیونیستی که سال گذشته اجرایی شد به کلمبیا اجازه دهد صادرات خود را سه برابر کند. وی همچنین از تمایلش برای همکاری سه جانبه بین رژیم صهیونیستی، کلمبیا و امارات خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلاح هسته ای مهمترین عامل بازدارندگی است و برای ایران ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
حالا بیا دو کلمه بشنو از مادر عروس آخه مردیکه قاچاق فروش تو که تولید کشورت فقط تروریست و مواد مخدره در دیدار با صهیونیستای جانی خوش رقصی میکنی در باره ایران حرف میزنی ، به تو چه ربطی داره سیاستهای جهانی در حد خودت حرف بزن مثل اون صهیونیستا که هر چه عددی نیستند مثل بادکنک خودشونو باد میکنند و ادعا میکنند تو زورت به یه حزب الله طرفدار ایران نمیرسه ادعا زیادی میکنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
درود بر کشوربلیواری ونزویلا،که همیشه افسار کشور کلمبیا رو محکم میکشه، و این دولت نژادپرست سفاک حامی صهیونیزم رو،باقدرت بخاک مذلت میکشونه،دوای درد کلمبیا،فقط ونزویلاست.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۴۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
این ... همین که به یک سرزمین غصب شده توسط رژیم آپارتاید ،بدون دعوت صاحبان اصلی (فلسطینی ها) پا گذاشته ، معلومه که از انسانیت چیزی حالیش نیست و اینکه در مورد بمب های هسته ای ان رژیم نژاد خوک پرست، خفه خون گرفته، معلومه برای صهیونیستها داره خوش رقصی میکنه ، حرف هاش پشیزی ارزش نداره.
Germany
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
رئیس جمهور کلمبیا نان را به قیمت روز می خورد
آخرین اخبار