مرمت آثار تاریخی شهرستان جاجرم

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جاجرم از مرمت آثار تاریخی این شهرستان با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به‌گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، وحید محمودی‌فر سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جاجرم گفت: با ابلاغ و تخصیص اعتبار از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، آثار تاریخی شهرستان جاجرم مرمت و خواناسازی می‌شود.

محمودی فر افزود:با تخصیص این اعتبار، قلعه جعفرآباد، مقبره شیخ اندوقان و بنای تاریخی خانه بنی‌هاشم خراشا مرمت و خواناسازی خواهند شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جاجرم گفت:شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی قرارگرفتن و از شمال به شهرستان مانه و سملقان، از غرب به شهرستان گرمه، از جنوب به استان سمنان، از جنوب شرق به استان خراسان رضوی، از شرق به شهرستان اسفراین و از شمال شرق به شهرستان بجنورد محدود می‌شود.


بیشتر بخوانید


محمودی‌فر افزود:شهرستان جاجرم به لطف موقعیت راهبردی خود بر سر راه‌های کاروان‌رو هماره موردتوجه قرار داشته و از دوران پیش‌ازتاریخ تا ادوار متأخر اسلامی به طور پیوسته نقش بارزی را در تکامل فرهنگی خطۀ خراسان ایفا کرده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.