شکایت نمایندگان استان یزد به کمیسیون اصل نود/ ارسال پرونده مدیران متخلف به دادگاه در خارج از نوبت

مجمع نمایندگان استان یزد با ارسال شکایت نامه‌ای به کمیسیون اصل نود مجلس، خواستار رسیدگی به پرونده مدیران خاطی در تامین امنیت آب انتقالی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدصالح جوکار، سیدجلیل میرمحمدی، محمدرضا دشتی، محمدرضا صباغیان نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی و همچنین اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران با ارسال شکایت نامه ای به حجت الاسلام شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، خواستار رسیدگی به پرونده مسئولان متخلف در تامین امنیت خط لوله آب انتقالی به یزد در استان اصفهان شدند. 

نمایندگان استان یزد با بیان اینکه در یک دهه گذشته خطوط لوله تامین آب استان یزد در منطقه شرق اصفهان و سایر تاسیسات مرتبط با آن بار‌ها مورد تعرض و حمله قرار گرفته و صد‌ها میلیارد ریال خسارت به بیت المال تحمیل شده، آورده اند: برای صیانت از حق مسلم و قانونی مردم یزد برای دسترسی به آب بهداشتی و مقابله با عرفی شدن قانون شکنی و تعرض به زیرساخت‌های استراتژیک کشور، رسیدگی به این مسئله، بسیار ضروری است.

نمایندگان استان یزد در این شکایت نامه خواستار اجرای اصل نود قانون اساسی و دعوت یا احضار دولتمردان متولی این تکالیف و استماع توضیحات و مشاهده مستندات احتمالی آنان و ارسال پرونده مدیران متخلف به دادگاه‌های صالح و رسیدگی قضایی خارج از نوبت شده اند.

با کمبود منابع آبی استان یزد، آب شرب این استان از محل لوله آب انتقالی از استان چهار محال و بختیاری به استان یزد تامین می‌شود. قسمتی از این لوله در استان اصفهان قرار دارد که تاکنون نزدیک به ۵۰ بار هدف حمله و تعرض قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.