بلینکن: واشنگتن همچنان از سیاست چین واحد پیروی خواهد کرد

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه واشنگتن مخالف تغییر وضعیت یکجانبه تایوان است گفت: آمریکا همچنان از سیاست چین واحد پیروی می‌کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در راستای تداوم سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا در امور سایر کشور‌ها و همچنین ادامه تنش‌های واشنگتن – پکن بر سر تایوان گفت: آمریکا با تغییر وضعیت تایوان توسط هرکسی به صورت یکجانبه مخالف است.

وی با بیان اینکه آمریکا طبق قانون روابط با تایوان، تعهدات عمیقی با آن دارد، افزود: این تعهدات شامل اطمینان از توانایی تایوان برای دفاع از خود است.

بلینکن ادامه داد وظیفه آمریکا تنها به این امر ختم می‌شود، اما با این حال، ما همچنان از سیاست چین واحد پیروی خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که این پیروی بر اساس قانون روابط با تایوان و تضمین‌های مختلف است و ما باید مطمئن شویم که تایوان ابزاری برای دفاع از خود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: نباید به این نقطه برسیم که فردی تلاش می‌کند تا وضعیت موجود را با زور تغییر دهد.

بلینکن گفت: ما ما باید مطمئن شویم که بازدارندگی وجود دارد.

چین و تایوان مدتهاست بر سر مالیک دریای چین، یکی از شاهراه‌های مهم بین المللی با هم اختلاف سیاسی دارند. چین تایوان را همواره بخشی از خاک خود می‌داند در حالیکه تایوان می‌گوید مستقل است و در روابط سیاستی و اقتصادی تحت حاکمیت کشور دیگری نیست.

آمریکا پس از شدت گرفتن اختلافات سیاسی با چین به تجهیز نظامی تایوان پرداخته است و بار‌ها مقامات ارشد کاخ سفید تاکید کردند که به دفاع از تایوان متعهد هستند.

از سوی دیگر، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی خود در ستاد امنیتی آسپن در پاسخ به این سوال که آیا چین در حال آماده شدن برای اقدامی نظامی علیه تایوان است، گفت: من فکر نمی‌کنم در آینده نزدیک امکان چنین اتفاقی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بازه‌های ۱۲ و ۲۴ ماهه را برای این اتفاق در نظر بگیریم من بعید می‌دانم چین قادر به چنین اقدامی باشد. با این حال چینی‌ها به وضوح و بدون شک در حال توانمندسازی خود برای یافتن راه‌هایی به منظور رسیدن به رهبری ملی در این منطقه هستند، اما اینکه این موضوع در آینده‌ای نزدیک قابلیت تحقق داشته باشد بعید می‌دانم.

انتهای پیام/

برچسب ها: تایوان ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
دیدن تایوان بی ارزش تر از این حرفاس که بخوان سرش با چین دعوا را بندازن
آخرین اخبار