شیخ نعیم قاسم: عربستان از دخالت در امور داخلی لبنان دست بردارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از عربستان خواست از دخالت در امور داخلی لبنان دست بردارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: لبنان مقاوم کشوری مستقل است و به هیچ کسی وابستگی ندارد.

وی افزود: چند روزی با روز شهید فاصله داریم، این روز، نماد مقاومت است که در مقایسه با سایر مقاومت ها، عالی‌ترین عملکرد را داشت. مقاومت، اقتدار اسرائیل را در هم شکست و چهره منطقه را تغییر داد و دنیای استکبار را سردرگم کرد و موجب شد از تسلیحات بیشتری علیه ما استفاده کند. مقاومت در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ و جنگ ۲۰۱۱ سوریه مانع طرح خاورمیانه جدید شد.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به بحران کنونی با عربستان ضمن تاکید بر اینکه عربستان سعودی مشکل را آغاز کرده است، گفت: ما هیچ خواسته‌ای از آن نداریم جز اینکه از دخالت در امور داخلی ما دست بردارد.

وی در خصوص وقایع الطیونه گفت: حزب الله و جنبش امل با برخورد عاقلانه با این قتل ها، مانع از رانده شدن کشور به سمت مسیری مبهم شدند. وی خواستار عدالت قضایی و بی طرفی و شفافیت به دور از فشار‌ها شد.

شیخ نعیم قاسم در خصوص انتخابات پیش رو در لبنان خاطرنشان کرد: اخیراً عده‌ای در لبنان از خواب بیدار شده‌اند و حزب‌الله را هدف قرار داده‌اند تا قبل از انتخابات، پولی به دست بیاورند. اما فایده‌ای ندارد.

شیخ قاسم بار دیگر تاکید کرد: حزب الله حامی برگزاری انتخابات در زمان مقرر آن است. وی گفت: ما خواسته و گزینه‌های مردم را می‌پذیریم.

وی در انتهای اظهاراتش از کسانی که از سفارت آمریکا پول می‌گیرند تا از آن در انتخابات استفاده کنند، انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار