اختصاص سهمیه ۵ درصدی طرح جهش مسکن به ایثارگران/ امور استخدامی خانواده‌های شهدا و ایثارگران پیگیری می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اختصاص سهمیه پنج درصدی در قالب طرح جهش تولید مسکن به ایثارگران فاقد مسکن خبر داد و گفت: امور استخدامی خانواده‌های شهدا و ایثارگران پیگیری می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تحقق برنامه‌های دولت آیت‌الله رئیسی برای رفع مشکلات ایثارگران به‌خصوص در حوزه مسکن و اشتغال اقدام می‌کند و وظایفی را برعهده دارد.

وی گفت: طرح جهش مسکن برای خانه‌دار کردن ایثارگران فاقد مسکن و برنامه‌های اشتغال ایثارگران تدوین شده است و وظایفی برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده که پیگیری می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: استخدام ایثارگران نیز در دست پیگیری بوده و سهمیه استخدامی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: همچنین در حوزه کارآفرینی و اشتغال ایثارگران نیز بخشی از منابع و تسهیلات در نظر گرفته شده است که بر اساس سرانه استان‌ها بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

او ادامه داد: در قالب طرح مسکنی که دولت و وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کنند، پنج درصد مسکن هر استان برای ایثارگران فاقد مسکن در نظر گرفته شده است و بقیه برنامه‌ها نیز بر اساس نیاز همان استان طراحی و اجرا می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هر استانی تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام را پیش روی خود دارد که این البته مشکل همه دستگاه‌ها ازجمله بنیاد شهید و امور ایثارگران است و بسته به اینکه کدام پروژه در کدام استان ایجاد شده و اولویت دارد در راستای اتمام آن اقدام می‌شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی اضافه کرد: امروز در جلساتی که برگزار می‌شود، غیر از مسائل و مشکلات خانواده‌های معظم ایثارگران و شهدا مواردی را که مربوط به پروژه‌های استان سمنان است نیز دنبال می‌کنیم.

وی افزود: دستگاه‌ها مقابل استخدام ایثارگران و خانواده‌های شهدا مقاومت‌هایی دارند؛ اما، چون قانون صریح است، تلاش می‌شود تا قانون به‌تمامی اجرا شود و جلساتی را نیز با سازمان امور اداری و استخدامی کشور در همین زمینه برگزار خواهیم کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این جلسات با رویکرد تبدیل وضعیت‌ها و آزمون‌های استخدامی که در قانون آمده است، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.