درخواست اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای کمک به ملت یمن

اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار کمک کشور‌های اسلامی و همه آزادگان جهان به ملت یمن شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی،  اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار کمک کشور‌های اسلامی و همه آزادگان جهان به ملت یمن شد.

 اتحادیه جهانی علمای مسلمان از کشور‌های اسلامی و همه آزادگان جهان خواست با توجه به تشدید بحران انسانی در نتیجه جنگ یمن، به مردم این کشور بویژه اهالی استان مأرب در مرکز این کشور کمک کنند.

«علی القره داغی» دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان مراتب تاسف این اتحادیه را از «عدم رسیدگی جامعه جهانی به مسئله یمن» اعلام و خاطر نشان کرد: «این اتحادیه اوضاع یمن خصوصا مارب را به علت تشدید درگیری‌ها که باعث وخامت بحران انسانی شده است پیگیری می‌کند».

وی کشتار غیر نظامیان، کودکان و زنان، تخریب ساختمان ها، جنایات خطرناک و فاجعه آوارگی روزمره به علت نبود ضروریات زندگی را محکوم کرد.

القره داغی نه تنها از جهان عرب و اسلام بلکه از آزادگان جهان خواست برای خروج یمن از بحران به گونه‌ای که کرامت، وحدت و عزت آن حفظ شود کمک کنند و به حمایت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی از آن‌ها بپردازند.

وی از سازمان‌های بشردوستانه، خیریه و امداد رسان خواست به وظایف خود در قبال آوارگان و قربانیان جنگی و کمک به آن‌ها عمل کنند.

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین از سازمان ملل و کشور‌های عربی و اسلامی خواست برای متوقف کردن این جنایات که در حد جنایات جنگی و غیر انسانی است و همچنین برای یافتن راه حلی که کرامت مردم یمن را حفظ کند و ثبات و آرامش را برای آن‌ها به ارمغان آورد، تلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار