۲۰ باب خانه ورزش روستایی در اردبیل تجهیز می‌شود

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل از تجهیز ۲۰ باب خانه ورزش روستایی در سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی تقی زاده، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل در جلسه مشترک اعضای هیات روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان از تجهیز ۲۰ باب خانه ورزش روستایی خبر داد و گفت: طی ماه آینده در راستای توسعه ورزش روستایی ۲۰ خانه ورزش روستایی از وسایل ورزشی اعم از تنیس روی میز، فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتمی تجهیز خواهد شد که امید داریم تا پایان سال ۷۰ خانه ورزش روستایی را تجهیز بکنیم.

او اضافه کرد: اولین المپیاد ورزشی خانه‌های روستایی در دو بخش آقایان و بانوان با محوریت خانه‌های ورزش روستایی فعال برگزار شد که نفرات برتر به المپیاد کشوری معرفی شدند و در مرحله دیگر اولین المپیاد ورزشی دختران روستایی را هم با حضور ۱۱ شهرستان برگزار کردیم.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل تصریح کرد: در هفته گرامیداشت تربیت بدنی در ۸ شهرستان توانستیم جشنواره دا را برگزار بکنیم و در همین راستا هشتمین دوره سوارکاری روستایی را با حضور بیش از ۸۰ سوار کار در راستای ترویج ورزش روستایی و گردشگری ورزش روستایی برگزارکردیم.

تقی زاده گفت: صدا و سیما می‌تواند بازوی کمکی و یکی از ابزار‌های مهم برای احیایی بازی‌های بومی و محلی بصورت گسترده در سطح استانی و ملی باشد.

او با اشاره به اینکه اهتمام هیات این خواهد بود که بتواند بستر‌های مناسبی را برای ورزش روستاییان و حضور جوانان و نوجوانان در مسابقات و جشنواره‌ها فراهم کند افزود: از ابتدای سال توانستیم با برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف ورزشی در شهرستان‌های مختلف این بستر را برای حضور هم بانوان و آقایان فراهم سازیم.

محمدرضا برادران، معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز با تشریح برنامه‌های صدا وسیما در راستای توسعه ورزش روستای از طریق برنامه‌های کند حیاتی و ورزش و تلاش و نشاط و همچنین اخبار این هیات توسط شبکه خبرخواستار توسعه و گسترش این موضوع از طریق رسانه مردمی شد و گفت: صدا وسیما مهمترین ابزاری هست که می‌تواند برای احیایی این بازی‌ها گام موثری را بردارد و با پوشش و انتشار اخبار جشنواره‌ها و مسابقات روستایی و باز‌های بومی محلی برای ترویج این موضوع اقدام کند.

شکیبا، عضو هیات رئیسه هیات استان اردبیل هم توجه به بازی‌های بومی و محلی و ترویج این بازی‌ها در ارتباط با هویت سازی باید مورد توجه قرا بگیرد گفت: نسل امروز و آینده ما باید نسبت به آیین‌های بومی و محلی ما آشنا شوند و برای حفظ این موضوع باید بازی‌های بومی و محلی را با نسل جدید و آینده آشتی بدهیم.

او افزود: با توجه به زندگی آپارتمانی و عدم آشنایی خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان ما با بازی‌های بومی و محلی و آیین‌های سنتی نیاز هست که در راستای احیایی بازی‌های بومی و محلی در جهت اداره برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف این موضوع را بصورت ویژه پرداخت بکنیم و بستر‌های مناسبی را برای حضور جوانان و نوجوانان در این مسابقات و جشنواره‌ها مهیا بکنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.