توسعه دیم کاری با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای توسعه کشت دیم در مناطق کوهستانی و میانبند به کشاورزان کمک می‌کند.

مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه بیش از ۹۰ هزار هکتار اراضی دیم در مناطق کوهستانی و میان بند استان وجود دارد، گفت: میزان بارش سالانه در این مناطق حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی متر و کمتر از نواحی دشت و جلگه‌ای استان است به همین دلیل کشت دیم در این مناطق توصیه می‌شود.

او افزود: ۳۰ هزار هکتار از این زمین‌ها زیر کشت گندم، ۲۰ هزار هکتار زیر کشت جو و بقیه به کشت حبوبات و علوفه اختصاص دارد.

بهادری از امضای تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای توسعه کشت دیم خبر داد و گفت: در این طرح امکانات فنی، آموزشی و نیاز‌های کشاورزان در مراحل کاشت، داشت و برداشت برای دیم کاران فراهم می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه این طرح امسال در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا می‌شود، گفت: ۲۴ هزار هکتار از این اراضی در ۱۲ دهستان و ۷ شهرستان زیر کشت گندم و جورفته است.

او در خصوص حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و جهاد کشاورزی از توسعه اراضی دیم کاری گفت: در این طرح ۲۰۰ کارشناس مراحل کاشت و داشت و برداشت محصول را نظارت می‌کنند و برخی امکانات نیز در اختیار کشاورز قرار داده می‌شود.

بهادری با بیان اینکه ۱۰ تن بذر غنی شده نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است، گفت: این بذر‌ها با مواد تغذیه‌ای غنی شده اند و قدرت سبز شدن و محصول دهی بالایی دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: یک تن بذر غنی شده تاکنون به مناطق زیر پوشش این طرح منتقل و بین کشاورزان توزیع شده است.

او پیش بینی کرد برداشت محصولات دیم مانند گندم و جو با اجرای این طرح نیم تن در هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار