ثبت‌نام ۶۵ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تعداد افرادی که از ۳۲ شهر خراسان رضوی در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده و نتیجه ثبت نام‌شان مجاز بوده، حدود ۶۵ هزار متقاضی بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی منصوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: مرحله اول ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه آغاز شده است؛ در این مرحله ۳۲ شهر خراسان رضوی مشمول ثبت نام شدند و سامانه ثبت نام برایشان بازگشایی شد همچنین ثبت نام سایر شهر‌های خراسان رضوی هم به مرحله دوم ثبت نام طرح موکول شده است.

او افزود: سهمیه ثبت نامی خراسان رضوی از سهیمه یک میلیون مسکن در سال که در سطح کشور ۹۳ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی است، تقریبا حدود هشت درصد است.


بیشتر بخوانید


معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن، متقاضیان هر شهر که واجد شرایط لازم باشند، می‌توانند با مراجعه به نشانی saman.mrud.ir ثبت نام کنند؛ پس از این که ثبت نام در این مرحله به پایان رسید، مرحله بررسی و راستی‌آزمایی شرایط متقاضیان آغاز خواهد شد.

منصوری بیان کرد: دستگاه‌های مشارکت کننده در این طرح شامل تمام دستگاه‌هایی می‌شود که مصوبه تامین زمین و ارائه خدمات زیربنایی و رو بنایی دارد و یا متولی ارائه خدمات پروانه ساختمان و نظام مهندسی است. برخی از کارگزاران مانند بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همچنین شرکت‌های انبوه ساز در اجرای این طرح مشارکت دارند. این طرح به صورت خرده مالکی، انبوه سازی و گروه‌های ساخت پیش‌بینی شده و به مرحله اجرا می‌رسد. زمان واگذاری مسکن هم پس از گذشت ۲۰ ماه از شروع طرح ها به مرحله اجرا و تحویل مسکن خواهد رسید.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.