حجت‌الاسلام رئیسی در نشست با اقتصاد دانان:

باید با تصمیمات کارشناسانه، وضع موجود اقتصادی را تغییر داد

رئیس جمهور ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور که تحویل دولت سیزدهم شد، گفت: باید با تصمیمات کارشناسانه، وضع موجود اقتصادی را تغییر داد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه روز سه شنبه در جلسه با جمعی از اقتصاددانان، با اشاره به اهمیت حل مشکلات اقتصادی کشور با استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان گفت: وضعیت اقتصادی که دولت تحویل گرفته را شما به خوبی می‌دانید و بسیاری از مردم آثار آن را در سفره و جیب خود احساس می‌کنند، اما شما اقتصاد دانان دلایل آن را هم می‌دانید.

رئیس جمهور با طرح چند پرسش، تصریح کرد: چرا شاخص‌های کلان اقتصاد کشور مطلوب نیست؟ چرا تورمی که قرار بود تک رقمی شود اتفاق نیفتاده است؟ چرا ده‌ها میلیارد دلار یارانه پنهانی که دولت پرداخت می‌کند، مردم آثار مطلوب آن را در زندگی خود نمی‌بینند؟ چرا باوجود هزاران هزار میلیارد تومان مصارف دولت در ۸ سال گذشته، رشد اقتصادی کمتر از یک درصد داشته ایم؟

آیت الله رئیسی بیان داشت: این‌ها سوالاتی است که در جامعه وجود دارد. اما طبق نظر اقتصادانان در درون و بیرون دولت تغییر شرایط اقتصادی کشور امکان پذیر است. این آمادگی در دولت وجود دارد که با نظر کارشناسی، مطالعه و درایت این تغییر ایجاد شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در آستانه آماده کردن مهمترین سند مالی کشور یعنی بودجه سال ۱۴۰۱ هستیم. باید بودجه با نگاه عدالت محور و برگرفته از آمایش سرزمینی باشد تا بتوان عادلانه تقسیم امکانات کرد.

رئیسی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه کسری بودجه را ام المصائب خواندند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه ۱۴۰۰ با کسری بودجه بسته شده بود، این کسری برای دولت بار مالی ایجاد کرده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: باید نسخه‌های اقتصادی که قرار است برای مشکلات کشور نوشته شود باعث رکود نشود. باید بررسی شود که چه کنیم هم رونق داشته باشیم و هم تورم نداشته باشیم. از دولت توقع است که شرایط را تغییر دهد و مردم بخوبی می‌دانند که اینکار یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
قبول مسئولیت های بزرگ بدون تخصص کافی داشتن و نابود کردن آموزش پرورش که کانون و پایه تخصص سازی وتربیت متخصصان است تاوانش همین سوالات اقتصادی بی جواب است. وقتی کشور متخصص ندارد آقای حمیدرضا حاجی بابایی وپورابراهیمی میشوند بهترین مشاور دولت و وضع همین است که همه می بینند. وقتی درکشور قدرت تقسیم شده باشد تا قیامت هیچ پیشرفت خیلی مهمی درایران صورت نمی گیرد مگر با پایمال کردن حق مردم و کسی که حقی را ضایع کند دیگر مقید پیشرفت ودلسوزی برای ملت نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
1میلیون بار رحمت با روحانی لااقل روحانی 4سال اول کشوررا اداره کرد وگرانی نداشتیم لعنت کند کسانیکه تورو توکاسه ملت وکشورگذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
جناب آقای رئیس جمهور با اعتقاد بر اینکه تلاشتان برای بهبود وضعیت کلی کشور است ولی چند چیز را باید مورد توجه قرار داد
1- با عجله و بدون توجه به نظرات کارشناسان معتمد (چون در شرایط فعلی بسیاری از مشکلات خروجی طرز فکر مغرضان و یا شاید جاسوسانی است که در پیکره دولت خصوصا در سازمان آب و برق و محیط زیست و وزارت نفت هستند تا از این طریق خط ومشی این دستگاها و وزارت خانه ها در مدت زمانی منجر به نابود ی محیط زیست و نابودمنابع آب و نابودی کشاورزی و در نتیجه بسیاری از امور وابسته می شود)و با در نظر گرفتن تمامی زوایای امر و پتانسیلها و جانمائیهای صحیح صنایع بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و فشارهای بدون کارشناسی مجلس و با شناخت هماسیگان و نیازهای و سلایق ملتهایشان
2- در عزل ونصبها مدیران کلان و وزارت خانه ها مخیر و جوابگوی عملکرد دستگاه ها باشند از دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها باید به جد جلو گیری کرد کار نمایندگان وضع قانون و نظارت برای اجرای قوانین توسط دولت است و دولتی که مسئولینش تحمیلی باشند در اجرا ضعیف خواهد بود دولتی که مسئولین را خودتش انتخاب میکند موظف به پاسخگویی عملکرد خود است این مشکل باید بصورت قانونی یک بار برای همیشه حل شود.
با سخنرانی و تصمیمات عجولانه مردم به دولت بدبین می شوند دولت نباید نوکر ثروتمندان و مالکین صنایع و تولید کنندگان باشد و دولتی که قادر به به اجرای تصمیمات نیست و یا افزایش قیمتها را خلاف قانون اعلام میکند ولی قادر به بر خورد نیست نبودش بهتر از بودنش است
3- یک دولت مانند نیروی حافظ امنیتی است اگر اقتدار نداشته باشد امنیت بر قرار نبوده و دزدان و فاسدین آن را به چالش اساسی کشیده و حتی قادر نیست یک دزد ساده را دستگیر کند و هر روز مانند نیروی انتظامی ما درب پاسگاه ها را می بندد تا خودشان را حفظ کنند .
4- با قول و وعده معیدهای بی اساس مردم را وادار به عکس العکمل نکنید بعد از انجام کار آن را راسنه ای کنید و برای مرم توضیح دهید.
5- مسائل را ریشه یابی کنید و دانه درشت ها را دستگیر کنید حتی اگر بستگان خودتا باشد تمامی مسئولین که خیشاوند هستند و این یکی از مشکلات اساسی در از بردن فساد است که حاظر نیستید با خیشاوندان بر خورد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۴۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
تجربه نشون داده که هرکی از طریق شایسته سالاری اومده سر کار ریده تو مملکت // پس اون راهکارهایی را که در انتخاباتتان برای معیشت مردم میگفتید چی شد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۳۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
یه جا میگیدحجت الاسلام // یه جا میگید ایت ا... // یه جا میگید رییسی // فکنم هر تیکه از این متن را چن نفر نوشتن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۳۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
اخه مسعله اینه که این وضع اشفته اقتصادی را همین کارشناسان بیسوادتان درست کردن
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۰۷:۴۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
زیاد بع خودتان فشار نیاورید چون منفجر میشوید با این همه زحمت در دوره روحانی هفتگی اجناس بالا می‌رفت در دوره رئیسی روزانه فقط حرف بی عمل
Iran (Islamic Republic of)
-
۰۷:۴۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
پس چی شد اقای رئیسی توام که داری در جا میزنی ! ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
نشستی جای گرم وهی دستورباید ونباید رو میدی!! این روش مملکت داری رو یک بچه هم می تونه انجام بده؟؟!! واقعا که!! چرااصرار داشتند که رییس جمهور بشی!؟! فقط برای اجرای کدام هدف وبرای که، آمدی!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
خدا لعنتت کنه که فقط دروغ میزنی و هر روز همه چی داره گرونتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
کی دیگه فکری کنید مردم دارن خفه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
مخاطب این بایدها کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۰۷:۰۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
باید نباید !!! من نمیدونم کدوم سیاستمداری با باید نباید کشورداری میکنه؟!! مردم جز حرف چیزی از شماها ندیدن ‌‌‌...روز به روز وضعیت معیشت مردم اسفناکتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
تحریم.درگیر شدن ایران در جنگ هایی با داعش اختلاس رانت تبعیض فساد اداری دلالی سفته بازی فساد گسترده
احتکار وووووو اینها دلایل از بین رفتن پشتوانه پولی کشور می باشد.که سالیان سال با بی درایتی برا ین ملت بینوا تحمیل شده و مسبب آن دولتها و سیاستهای اشتباه و متاسفانه نبود
اتحاد ملی میباشد.آقای رییسی تنها راه آن تغییر کلی سیاستهای نظام وعدم پیوند زدن سرنوشت ملت بینوای ایران با بعضی از کشورهای منطقه میباشد.ایران صدها میلیارد دلار در سوریه و عراق و لبنان برای جنگ هزینه کرده است بی آن این پول عودت داده شود مگر ما چقدر درامد داریم تحریم ها هم مزید برعلت شده است . به والله ملت ایران در شرف نابودی میباشند..از فقر و نداری به ستوه امده اند.اگر تصمیم جدی وعاجل نگیرید فروپاشی ایران واقتصاد ایران نزدیک است.العاقل یکفیه الاشاره.خداوندا تو به فریاد این ملت برس.
یا ارحم الراحمین.
France
ناشناس
۰۶:۳۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
دولت حراف!
Netherlands
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
ولمون کن همش شعار میدی هنوز قوه قضایی فساد بیداد میکنه اونجا رو درست نکردی پریدی اینجا
France
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
تا زمانی که دست از ماجراجویی برندارید نه ملت ایران اسایش دارن نه چند کشوری که حضور دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
ریسی جمهوری که هنوز جواب سوالات ساده خودش رو نمیدونه چکار باید کرد؟؟؟؟؟


تحریم تحریم تحریم تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
توی همین چند ماه و چند هفته نتیجه تصمیمات و تغییرات رو با جان و دل مشاهده کردیم بس کنین بابا چقدر شعار میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
همه درسخنرانی درد اقتصاد وسیاست خارجی واشتغال جوانان را میدانند ولی درعمل ... اقای رئیسی کی باید تصمیم کارشناسانه بگیرد؟
آخرین اخبار