در مشهد؛

نخستین بوستان مناسب‌سازی شده ورزش کودکان معلول شرق کشور افتتاح می‌شود

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: نخستین مجموعه مناسب‌سازی شده جهت ورزش کودکان معلول شرق کشور در مشهد با همت شهرداری مشهد در روز جهانی معلولین افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مجموعه مناسب‌سازی شده جهت ورزش کودکان معلول هم اکنون در بوستان بسیج واقع در شمال شرقی مشهد توسط شهرداری مشهد و در راستای تحقق شعار «شهر مهربان» در حال ساخت و نصب است و در روز‌های آینده مورد آزمایش نهایی قرار می‌گیرد.

او افزود: شهرداری مشهد با همکاری کارشناسان بهزیستی و جامعه معلولین استان، وسایل بازی این بوستان‌ها را برای کودکان دارای معلولیت مناسب‌سازی می‌کنند، در فاز نخست، این طرح برای کودکان اوتیستیک، کودکان دارای معلولیت جسمی حرکتی و کودکان نابینای زیر ۱۰ سال مناسب‌سازی می‌شود.

دبیر ستاد مناسب‌سازی خراسان رضوی ادامه داد: با فرمانداری‌های شهرستان‌های استان که رئیس کمیته‌ی فنی مناسب‌سازی در شهرستان‌ها می‌باشند در حال رایزنی هستیم تا دست کم در بوستان‌هایی که امکانات کافی وجود دارد وسایل بازی را برای کودکان دارای معلولیت نصب کنند تا این کودکان نیز از نعمت تحرک و ورزش در فضای پارکی و تفریحی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار