واکسیناسیون ۹۱ درصدی دانش‌آموزان سامان علیه کرونا

فرماندار شهرستان سامان گفت: تاکنون ۹۱ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در این شهرستان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹، اظهار داشت: تاکنون ۸۳.۵ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال این شهرستان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او افزود: همچنین تاکنون ۶۴ درصد جمعیت هدف شهرستان سامان موفق به دریافت و تزریق دُز دوم واکسن علیه ویروس کرونا شده‌اند.


بیشتر بخوانید


اکبریان اضافه کرد: در مرحله نخست تزریق واکسن علیه ویروس کرونا در شهرستان سامان ۲۶ هزار و ۸۴۹ نفر و در مرحله دوم تاکنون ۲۰ هزار و ۶۰۶ نفر واکسن را دریافت و تزریق کردند.

او اظهار داشت: تاکنون ۹۱ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان سامان برابر سه هزار و ۸۴ نفر دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اکبریان تصریح کرد: همچنین ۴۸.۲ درصد این دانش‌آموزان برابر یک‌هزار و ۶۴۹ نفر دُز دوم دُز نخست واکسن خود را دریافت کردند.

او گفت: افرادی که تاکنون علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند مربوط به رده‌های سنی اعلام شده هستند و واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در شهرستان سامان علیه این بیماری در ۱۹ خانه بهداشت، پنج مرکز روستایی و یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون این شهرستان انجام می‌شود.

اکبریان بیان کرد: واکسیناسیون کرونا در شهرستان سامان در خانه‌های بهداشت و مراکز روستایی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ و در مرکز تجمیعی از ساعت هشت تا ۱۶ انجام می‌شود.

او افزود: واکسیناسیون بقیه رده‌ها و گروه‌های سنی شهرستان سامان براساس برنامه زمان‌بندی و اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.

اکبریان اضافه کرد: واجدین شرایط دریافت واکسن کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تزرق واکسن خود اقدام کنند.

او اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک در این شهرستان به ۵۰ درصد کاهش یافته و برگزاری انوارع مراسم، تجمع‌ها و دورهمی‌ها افزایش پیدا کرده که باعث بروز نگرانی‌هایی در خصوص افزایش شیوع ویروس کرونا شده است.

اکبریان تصریح کرد: افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ باعث تغییر رنگ‌بندی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان سامان از زرد به نارنجی شد.

او ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچنان محدودیت‌هایی مانند جریمه خودرو‌های دارای پلاک غیربومی، کاهش ظرفیت تالار‌ها و تشدید نظارت بر اصناف در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار