آموزش غیرمستقیم نژادپرستی در مدارس آمریکا!+ عکس

یک فعال سیاسی و حقوقی آمریکا اعلام کرد در مدارس مریلند به صورت بی‌سروصدا و آرام به کودکان سفیدپوست برتری نژادی تدریس می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «تام فیتن» فعال سیاسی و حقوقی محافظه‌کار آمریکا در صفحه توئیتر خود تصویری از هرم سفید برتر پنداریِ آشکار و پنهان را به نمایش گذاشت که در یکی از مدارس ایالت مریلند، تحت عنوان مبحث «نظریه انتقادی نژادی» برای دانش آموزان تدریس شده بود.

او در ادامه نوشت: از نکات عجیب این هرم آن است که در قسمت پنهان هرم، شعار «آمریکا را دوباره باشکوه کن» که از مظاهر سفید برتر پنداری برشمرده شده است، قرار دارد. این شعار بار‌ها توسط میلیون‌ها آمریکایی در زمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جهور پیشین آمریکا گفته می‌شد.

نظریه انتقادی نژادی از جمله موضوعاتی است که جریانات چپگرای منتقد تاریخ آمریکا در سال‌های اخیر، برای مبارزه با نژادپرستی روی آن تاکید کرده‌اند، ولی بسیاری از والدین، با تدریس این مباحث به کودکان خود در مدارس مختلف آمریکا مخالفت و حتی برخی از فرمانداران جمهوری خواه تدریس این مباحث را در مدارس ایالت‌های تحت فرمان خود ممنوع اعلام کردند.

این نظریه برای طرفدارانش چارچوبی مهم برای درک نقشی است که نژادپرستی سیستماتیک در گسترش تبعیض و محدودیت ایفا می‌کند اما برای مخالفانش نقشه‌ای توطئه‌آمیز است که هدفی جز گمراهی ایدئولوژیک جوانان آمریکایی و دور کردن آن‌ها از کشورشان و تاریخش ندارد.

شایان ذکر است جورج فلوید ۴۶ ساله، بیست و پنجم ماه می‌ سال گذشته میلادی (پنج مرداد ماه ۱۳۹۹) در حالی که زانو‌های پلیس سفیدپوست آمریکا روی گلوی او بود و با صدایی گرفته می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم»، جانش را از دست داد. انتشار ویدئو صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا به‌دنبال داشت که به دیگر کشور‌های جهان نیز کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

آموزش زیرپوستی نژادپرستی در مدارس آمریکا!+ عکس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
حتی با همه این حرفها شما فکر می کنید اگر بفرض مهاجرت به آمریکا برای ایرانیها آزاد بشود و آمریکا به همه ایرانیان ویزای رایگان مهاجرت بدهد چند درصد ایرانی ها به آمریکا مهاجرت می کنند؟! در شرایط معکوس چند درصد آمریکائیها به ایران مهاجرت می کنند؟!!
آخرین اخبار