نمازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یارانه احزاب از وابسته شدن حزب به بنگاه های منفعت طلب جلوگیری می کند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به بیان توضیحاتی درباره نحوه تخصیص یارانه احزاب در کشور پرداخت.

علی نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره میزان تخصیص  یارانه به احزاب در کشور گفت: با توجه به اینکه احزاب در کشور ما نقش کم تری در انتخابات دارند، لذا افراد از احزاب استقبال نمی کنند تا احزاب بتوانند با استفاده از حق عضویت خودشان را اداره کنند. 

نمازی در ادامه بیان کرد: در دنیای پیشرفته، احزاب با حق عضویت اعضا اداره می شوند و در کشور ما این حق عضویت وجود دارد ولی خیلی پایین است و تکافوی حداقل نیازهای ما را نمی کند. 

 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطر نشان کرد: لذا تا محکم شدن پایگاه احزاب و توسعه آنها و افزایش اعضای حزب نیاز است که دولت یک یارانه ای به این احزاب پرداخت کند. این یارانه کمک می کند که احزاب روی پای خود باشند. 

این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد: کمک دولت باعث می شود احزاب به سمت افراد و بنگاه های پولداری که با کمک خودشان می خواهند بعدها از حزب بهره برداری خاص و ویژه ای داشته باشند، نروند. این یارانه از وابسته شدن احزاب به افرادی که انتظارات خلاف قاعده دارند جلوگیری می کند. 

 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی توضیح داد: هزینه های احزاب یا از طریق حق عضویت اعضا و علاقه مندان به حزب باید تامین شود که این شرایط را نداریم یا اینکه دولت یارانه پرداخت کند، اگر دولت یارانه ندهد از جایگاه احزاب سوء استفاده خواهد شد. 

این فعال سیاسی با بیان اینکه یارانه احزاب در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد کاملا قطع شد و در زمان روحانی هم اطلاعی از پرداخت نداریم ادامه داد: وقتی این یارانه پرداخت شود احزاب اطمینان پیدا می کنند که دولت حزب را قبول دارد و ناچار نخواهد بود که به منابعی مراجعه کند که در روند کاری حزب تاثیر منفی بگذارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۰:۲۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
سلام بنگاه منفعت طلب !!! چه عرض کنم ، اگر بگوییم هیولای منفت طلب مقداری با اهداف احزاب نزدیک می شویم . طی 43 سال به ملت ایران ثابت شد احزاب جز خیانت ، رانت ، اختلاس ، نابودی زیر ساخت های تولیدی با واگذاری های رانتی ، تولید فقر و بیکاری و افزایش فاصله طبقاتی و اشرافگری خود و نزدیکانشان چیزی برای ملت نداشتند . اگر بنده قدرتی داشتم حزبی را اجازه کار می دادم که مثل حزب الله لبنان در مقابل استکبار و بی عدالتی داخلی و خارجی در هر زمانی بایستد و ترسو ، بزدل و منفعت طلب و نان را به نرخ روز خوردن نباشد . مهندس گودرزی
آخرین اخبار