قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان:

مددجویان کمیته امداد خوزستان در بنگاه‌های اقتصادی بکارگیری می‌شوند

عبیاوی گفت: توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد خوزستان در قالب نظام هدایت و راهبری شغلی در دستورکار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناجی عبیاوی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در نخستین نشست هم اندیشی مؤسسات کاریابی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با معاونان این اداره کل گفت: به منظور اجرای برنامه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت و تحقق اهداف و تعهدات این اداره کل به منظور ایجاد اشتغال پایدار و درآمد با ثبات برای خانواده‌های تحت حمایت امداد در قالب نظام هدایت و راهبری شغلی این جلسه برگزار شد.

او هدف از برگزاری این نشست را بررسی راهکار‌ها و موانع به کارگماری کارجویان تحت حمایت کمیته امداد عنوان کرد و افزود: بکارگیری مددجویان در بنگاه‌های اقتصادی در قالب نظام هدایت شغلی، یکی از مسیر‌هایی است که در قالب نظام هدایت و مشاوره‌های شغلی جهت تعیین مسیر اشتغال برای کارجویان پیش بینی می‌شود.

عبیاوی از مؤسسات کاریابی به عنوان بازوان توانمند و شرکای اجتماعی کمیته امداد خوزستان یاد کرد و اظهار داشت: کاریابی‌ها به عنوان بازوان توانمند و شرکای اجتماعی می‌توانند در جهت معرفی کارجویان ماهر کمیته امداد به بنگاه‌های اقتصادی نیازمند نقش بسزایی ایفا کنند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در خصوص ارائه بسته‌های ویژه به کارفرمایان جهت اشتغال مددجویان بیان کرد: این اداره کل به منظور ایجاد مشوق برای کارفرمایانی که اقدام به جذب مددجویان جویای کار را دارند، براساس ظرفیت‌های قانونی خود خدماتی را تعریف کرده است که از جمله آن می‌توان به ارائه تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۷ ساله به ازای هر نفر کاریابی برای کارفرمایان اشاره نمود.

این مقام مسئل در رابطه با ارائه خدمات ویژه به کارفرمایان جهت بکارگیری مددجویان در مناطق محروم گفت: درصورتی که کارفرما در مناطق محروم اقدام به جذب کارجویان مددجو کند، در کنار بسته تشویقی تسهیلات، حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد تا مدت ۲ سال و در مناطق با محرومیت بیشتر به او ارائه می‌شود.

عبیاوی در رابطه با چگونگی نظارت بر فعالیت‌های مددجویان تصریح کرد: براساس شیوه نامه تعریف شده نظارت‌های قبل، حین و پس از به کار گماری مددجویان با بررسی اهلیت کارفرما و نیاز او، ظرفیت سنجی با استفاده از شرکت‌های مشاوره شغلی و ساز و کار‌های قانونی برای بررسی ایجاد شغل برای مددجویان پس از پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد.

او آموزش را گام اصلی توانمندسازی خانواده‌ها دانست و بیان داشت: آموزش به عنوان یکی از گام‌های اصلی و اساسی توانمند سازی خانواده‌ها در مدل اشتغال تعریف شده و اهمیت ویژه‌ای را در بودجه ریزی و برنامه‌های این اداره کل دارد، ضمن اینکه آموزش‌های این اداره کل در ۳ سطح مقدماتی، تکمیلی و مهارتی متناسب با نیاز بازار و کارفرمایان تعریف می‌شوند و در حال حاضر سمت و سوی این آموزش‌ها از مربی محور به تعاملی سوق یافته است.

ناجی عبیاوی افزود: آموزش‌های این اداره کل براساس نیازسنجی شرکت‌ها تعریف و استاندارد سازی می‌شود و سپس این آموزش‌ها با کمک سازمان فنی حرفه‌ای و متولیان آموزش صورت می‌پذیرد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه راهبری شغلی برای حمایت از کارآفرینان حرفه‌ای که توسعه کار آن‌ها عمدتا مبتنی بر فعالیت‌های نوین، دانش بنیان و نوآورانه است، صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: در این طرح کارآفرینان حرفه‌ای که بازار آماده‌ای را برای ارائه محصولات دارند به همکاری فراخوانده شده اند تا در قالب قرارداد شغلی میان راهبر و مستعدان اشتغال بتوانند ازاین ظرفیت براساس فرایند زنجیره ارزش شغل از ابتدا آموزش، بازاریابی و فروش محصولات ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.