صباغیان در موافقت با کلیات طرح مدیریت تعارض منافع:

کشورهای غیر اسلامی ۶۰ سال است برای تعارض منافع قانون دارند

عضو کمیسیون شورهای مجلس گفت: کشورهای غیر اسلامی ۶۰ سال است در حوزه تعارض منافع قانون دارند، اما کشور اسلامی ما قانونی در این حوزه ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صباغیان بافقی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز و در جریان بررسی کلیات طرح مدیریت تعارض منافع، با بیان اینکه تعارض منافع سرچشمه تمام مشکلات کشور است، گفت: مصری نایب رئیس دوم مجلس اخیرا در یکی از برنامه های صدا و سیما بیان کرده که یکی از مدیران سابق سازمان غذا و دارو، ۱۶ شرکت واردات دارو دارد. به علاوه این مدیر خودش وارد کننده دارو و خریدار آن یا قیمت چند برابری است. این یعنی تعارض منافع و توجه به آن اهمیت دارد.

وی افزود: کشورهای غیر اسلامی ۶۰ سال در حوزه تعارض منافع قانون دارند، اما کشور اسلامی ما قانونی در این حوزه ندارد. صحن مجلس شورای اسلامی است که ما حتی با کلیات طرح مربوط به حوزه مدیریت تعارض منافع مخالفت کنیم.

این نماینده با اشاره به لزوم تصویب کلیات و بررسی آن به صورت دو شوری تصریح کرد: دولت در ابتدای کار خود به اهمیت تعارض منافع تاکید داشته و رویکرد آقای رئیسی در حوزه مبارزه با فساد و شناسایی فرصتهای تعارض منافع در این راستا بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
مبارزه با رانت خواری ، پارتی بازی ، آشنا بازی در اولویت قرار گیرد
آخرین اخبار