طاهری در مخالفت با کلیات طرح مدیریت تعارض منافع:

عدم پیشرفت در حوزه نفت به دلیل تعارض منافع است/ طرح مدیریت تعارض منافع ایراد دارد

نماینده زنجان در مجلس خواستار دو شوری شدن طرح مدیریت تعارض منافع شد و گفت: اگر در حوزه نفت پیشرفتی نکردیم و هنوز خام‌فروشی می کنیم، به دلیل همین تعارض منافع است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح مدیریت تعارض منافع به عنوان مخالف گفت: قطعاً کسی با ایجاد قانونی در مورد تعارض منافع مشکلی داشته باشد. اگر بدانم این طرح دو شوری می‌شود و ایرادهایش در سال دوم حل خواهد شد، به عنوان مخالف ثبت‌نام نمی کردم.

وی افزود: اگر در حوزه نفت پیشرفتی نکردیم و هنوز خام‌فروشی می کنیم، به دلیل همین تعارض منافع است. زیرا وقتی نفت خام فروخته می‌شود، منفعت آن برای وزارت نفت بیش از تاسیس پالایشگاه و پتروشیمی است.در حوزه پزشکی هم اگر سهمیه های پزشکی به معضل تبدیل شده، به دلیل همین تعارض منافع است.

طاهری اظهار کرد: بسیاری از گره های کشور ناشی از موضوع تعارض منافع است اما چون نخستین کار جدی ما در این حوزه است، نقص هایی دارد و متن آن ایرادهای اساسی دارد. موضوع تعاریف از مشکلات طرح مدیریت تعارض منافع است و کار را بسیار مشکل خواهد کرد.

این نماینده تصریح کرد: مشمولان طرح بسیار گسترده دیده شده و حتی مدیر مدرسه هم مشمول طرح مدیریت تعارض منافع می شود. احکام مربوط به تعارض منافع برای مدیران عالی رتبه است ولی در تعریف مدیران و مسئولان حتی مدیران خیلی پایین هم در نظر گرفته اند.

نماینده زنجان و طارم در مجلس گفت: در حوزه تعارض منافع اول نباید به روز عمل کرد و متناسب با زمان و مکان های مختلف تعارضی به وجود بیاید. موضوع تداخل دستگاه‌های نظارتی دومین مسئله مورد توجه است. تصور می‌شود افزایش تعداد دستگاه‌های نظارتی اقدام مناسبی است، اما این اضافه کردن دستگاه نظارتی لزوما حسن نیست و تداخل آنها کار را بدتر می کند.

طاهری اضافه کرد: در طرح گفته شده اگر در امور کشوری، استانی و یا... تصمیمی می‌خواهند گرفته شود که منفعتی برای فردی دارد، آن فرد نباید در آن جلسه شرکت کند؛ در صورتی که اگر منفعتی به یک استان برسد، به آن فرد هم خواهد رسید. در مورد سفر های شخصی و هدایا هم مسائل وجود دارد که باید حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار