آگاهی فیسبوک از آسیبی که به کاربرانش می‌ زند

اسناد فاش شده فیسبوک نشان می‌ دهد این شرکت از مشکلاتی که این پلتفرم برای کاربرانش ایجاد کرده به خوبی آگاه است.

به گزارش  خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از theverge، تحقیقات داخلی شرکت فیسبوک نشان می‌دهد که از هر ۸ کاربر این برنامه، یک نفر استفاده اجباری از رسانه‌های اجتماعی را گزارش کرده‌اند که در خواب، کار و روابط آنها اختلال ایجاد می‌کند. مسئله‌ای که این پلتفرم رسانه اجتماعی آن را «استفاده مشکل‌ساز» می‌نامد، اما معمولا به عنوان «اعتیاد به اینترنت» شناخته می‌شود. این گزارش‌ها از سوی وال استریت ژورنال منتشر شده اند.

این پلتفرم رسانه اجتماعی تیمی متمرکز برای بررسی رفاه کاربران داشت که راه‌هایی را برای جلوگیری از استفاده‌های مشکل ساز کاربران پیشنهاد می‌کردند که برخی از این پیشنهاد‌ها به کار گرفته شدند. اما طبق گفته وال استریت ژورنال، این شرکت در سال ۲۰۱۹ این گروه را منحل کرد.

پراتیتی ری‌‎چودهاری معاون تحقیقات متا، شرکت جدید مادر فیسبوک، در یک پست وبلاگی می‌نویسد که وال استریت ژونال نتیجه این تحقیق را به غلط ارائه داده است. این شرکت در پاسخ به دیگر مقاله‌هایی که وال استریت براساس اسناد داخلی فیسبوک تهیه کرده بود، نیز واکنش‌هایی مشابه را نشان داده بود.

لوگو فیسبوک

او می‌گوید که فیسبوک در طول تلاش‌های چند ساله برای درک بهتر و توانمندسازی افرادی که از خدمات ما برای مدیریت استفاده مشکل‌زا استفاده می‌کنند، متعهد بوده و از آن‌ها حمایت کرده است. ری‌‎چودهاری معتقد است که استفاده مشکل‌ساز مساوی اعتیاد نیست و این شرکت برای کمک به مردم برای مدیریت تجربیات خود در برنامه‌ها و خدمات، این ویژگی‌ها را ارائه می‌کند.

مضر بودن فیسبوک برای ۳۶۰ میلیون کاربر

این مقاله جدیدترین گزارش از مجموعه‌ای است که از سوی وال استریت ژورنال منتشر می‌شود. این گزارش‌ها براساس اسناد داخلی ارائه شده توسط فرانسیس هاوگن تهیه شده که نشان می‌دهد فیسبوک از مشکلاتی که پلتفرم‌هایش می‌توانند ایجاد کنند، آگاه است. همچنین در گزارشی که وال استریت منتشر کرده برنامه فیسبوک؛ خواب و روابط ۱۲.۵ درصد از کابرانش را مختل کرده است.

به عنوان مثال، مجموعه‌ای از گزارش‌ها نشان می‌دهد که فیسبوک می‌داند پلتفرم اینستاگرامش برای کاربران نوجوان مضر است. هاوگن در پنجم اکتبر در مقابل کنگره شهادت داد و گفت فیسبوک از نظر داخلی ناکارآمد است و بعید به نظر می رسد که رفتار‌های خود را بدون فشار‌های خارجی تغییر دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار