بوشهر جوانان کمتری را به خانه بخت فرستاد، اما رتبه اول کاهش ازدواج را ندارد

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میزان عمومی ازدواج در این استان یک درصد کمتر از میانگین کشوری است، اما در کاهش ازدواج رکورددار یا صاحب رتبه اول نیستیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در گفت‌وگو با رادیو بوشهر عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹، میزان عمومی ازدواج در این استان ۵.۸ مورد بود یعنی به ازای هر هزار نفر ۵.۸ مورد ازدواج در استان ثبت شد که میانگین  این شاخص در کشور ۶.۸ مورد بوده است.بنابراین میزان عمومی ازدواج در استان بوشهر یک درصد نسبت به میانگین کشوری کاهش دارد.

او افزود: استان بوشهر در میزان ثبت ازدواج  رتبه ۲۷ را دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میزان عمومی طلاق هم در سال ۱۳۹۹ در استان بوشهر ۱.۸ مورد بوده است یعنی به ازای هر هزار نفر  ۱.۸ مورد طلاق به ثبت رسیده در حالی که میانگین کشوری این میزان ۲.۲ مورد بوده است.

پاسالار عنوان کرد: به این ترتیب میزان عمومی طلاق در استان بوشهر ۰.۴ درصد کمتر از میانگین کشوری بوده است و از نظر میزان طلاق رتبه ۲۳ را در کشور داریم.

او به طرح صیانت از خانواده اشاره کرد و گفت: یکی از بند‌های این طرح ازدواج آسان است که امیدواریم با اجرای آن شرایط ازدواج برای جوانان فراهم شود و موضوع جوانی جمعیت که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است تحقق یابد.


بیشتر بخوانید


پیش از این هم گزارشی از میزان ازدواج و طلاق صورت گرفته در نیمه نخست امسال در استان بوشهر منتشر شده بود که در آن مدیرکل ثبت احوال استان اعلام کرده بود، نیمه نخست امسال ۷۹۷ واقعه طلاق در این استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

به گفته پاسالار، بیشترین فراوانی طلاق مربوط به مردان ۳۱ ساله و زنان ۳۶ ساله  بوده است که به ترتیب ۵.۸ و ۵.۳ درصد از کل طلاق‌های رخ‌داده را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا به اعلام مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، میانگین سنی طلاق‌های رخ‌داده در استان برای مردان ۳۷.۸ سال و برای زنان ۳۲.۸ سال بوده است.

پاسالار همچنین با اشاره به ثبت ۳ هزار و ۲۰۵ واقعه ازدواج در نیمه نخست امسال در استان بوشهر، اعلام کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸.۶ درصد کاهش یافته است.

به گفته او بیشترین فراوانی ازدواج مردان در سن ۲۹ سال با ۷.۱ درصد و در زنان نیز در سن ۱۹ سال با ۷.۴ درصد از کل ازدواج‌ها رخ داده است.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: ثبت احوال ، طلاق ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.