افزایش تعداد بستری های کرونایی استان/۷۶ درصد جمعیت هدف استان واکسن نوبت اول را دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش تعداد بستری های کرونایی استان نسبت به هفته گذشته خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجموع بیماران مشکوک و قطعی کرونای بستری در استان را ۶۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۸۶ نفر تست مثبت کووید-۱۹ دارند.

او از افزایش اندک بیماران بستری نسبت به هفته گذشته خبر داد و افزود: هنوز شواهد کافی برای شروع موج ششم بیماری نداریم، اما نگرانی از ایجاد آن وجود دارد و مراکز بهداشتی درمانی آمادگی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: برای پیشگیری هم انتظار داریم که مراقبت‌ها به ویژه رعایت پروتکل‌ها بیشتر شود.

رشیدی‌نژاد از واکسیناسیون نوبت اول ۷۶ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۸۰ نفر یک نوبت واکسن و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

او تاکید کرد: در مناطق شرق و جنوب استان درصد واکسیناسیون قدری پایین‌تر است.

او گفت:حفظ سلامتی بر هر امری ارجحیت دارد و حتی در مسئله بازگشایی هم به این نکته تاکید داریم مکان‌هایی که ضعف اجرای شیوه نامه های بهداشتی را دارند حتما باید برخورد قضائی می شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز تصریح کرد: ۹۲ درصد جمعیت ۲۵۷ هزار نفر دانش‌آموزی استان کرمان مدنظر در واکسیناسیون، دوز اول و ۶۳ هزار نفر معادل ۲۵ درصد دوز دوم واکسن را در سراسر استان دریافت کرده‌اند.

او بالاترین آمار واکسیناسیون دانش‌آموزی را با ۹۷ درصد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کمترین آن را مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ۷۵ درصد است.

میرزاحسینی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان استان کرمان به صورت کامل واکسینه شده‌اند و تا امروز براساس بخشنامه وزارتی و براساس جمعیت مدارس، کلاس‌ها به صورت ترکیبی مجازی و حضوری برگزار شده‌اند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: علوم پزشکی ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار