دیپلمات روس در سازمان ملل:

رد پیش‌نویس قطعنامه روسیه در سازمان ملل تقصیر آمریکاست

به گفته یک دیپلمات روس رد شدن پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره منع سلاح‌های شیمیایی توسط سازمان ملل تحت فشار آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «آندره بلوسف» معاون نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو بعد از رد شدن پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی این کشور در سازمان ملل اعلام کرد این تصمیم اعضای سازمان ملل تحت فشار آمریکا صورت گرفته است.

این دیپلمات روس تاکید کرد که بیش از یک سوم کشور‌های عضو سازمان ملل متحد یا گزینه رای ممتنع یا خودداری از رای‌گیری به طور کلی را انتخاب کردند.

او در این خصوص گفت: دلیل اصلی این امر فشار‌های آمریکا بوده است. آمریکا نمایندگان تعدادی از کشور‌ها در سازمان ملل را برای جلوگیری از ارائه پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره فعالیت‌های سازمان منع تسلیحات شیمیایی به مجمع عمومی تحت فشار قرار داده است.

او در ادامه اضافه کرد: باعث تاسف است که پیش‌نویس قطعنامه روسیه در سال جاری درباره ساز و کار‌های دبیرکل سازمان ملل متحد برای بررسی موارد استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی مورد تأیید قرار نگرفت. وضعیت پیچیده بود و برخی کشور‌ها از جمله آمریکا فشار زیادی بر کشور‌های در حال توسعه تحمیل کردند تا از تصویب پیش‌نویس مسکو جلوگیری کنند.

اوایل سال جاری روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره لزوم ازسرگیری مشارکت سازنده بین کشور‌های عضو سازمان منع تسلیحات شیمیایی و همچنین همکاری موثر سازمان ملل با این ارگان را به شورای امنیت ارائه داد.

در پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی روسیه همچنین بر مسئولیت سنگین کشور‌های عضو سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی برای اجرای دقیق تعهدات خویش در چارچوب کنوانسیون مربوط به ممنوعیت تسلیحات شیمیایی، از جمله ضرورت نابودی تمامی ذخایر این نوع سلاح‌ها تاکید شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار