گشایش نمایشگاه جشنواره ملی نقاشی هایی با عنوان مهربان با طبیعت

نمایشگاه جشنواره ملی نقاشی با عنوان مهربان با طبیعت، در شهر همدان، واقع در فرهنگسرای هنر و رسانه گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محسن جعفری نژاد بسطامی,مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت : این جشنواره با هدف فرهنگ سازی محیط زیست و مهربانی با محیط زیست و طبیعت ، برگزار شد.

او گفت: فراخوان جشنواره همزمان با روز محیط بان (اول تیر) منتشر و ۱۸۵ اثر از ۸۲ هنرمند استان‌های همدان، خوزستان، مرکزی، تهران، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، ایلام، لرستان، زنجان، مازندران، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، البرز، قم و آذربایجان شرقی و غربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به حضور ۴۷ نفر از همدان در این دوره جشنواره، افزود: آثار رسیده به جشنواره بیشتر در تکنیک‌های مختلف مداد رنگی، رنگ و روغن، گواش، آبرنگ و ترکیب مواد و همچنین سبک‌های مختلفی همچون کلاژ، تصویرسازی، امپرسیونیسم، سورئالیسم، اکسپرسیونیسم، رئالیسم بود.

جعفری نژاد بسطامی تزریق فضای نشاط و سرزندگی، توجه به اقتصاد هنر، استفاده از هنر نقاشی به مثابه یک رسانه برای القای مفهوم حفظ محیط زیست، پیوند هنر و محیط زیست برای افزایش توجه عمومی به اهمیت موضوع را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

او گفت: در این رویداد هنری با توجه به بحران‌های محیط زیستی، تنش‌های آبی و عواقب آن برای زیستگاه‌ها و طبیعت و پهنه‌های آبی و تالابی کشور، بر آن شدیم تا هنر نقاشان سراسر کشور را در مسیر حفظ محیط زیست و یادآوری این نکته که «ما در طبیعت زندگی می‌کنیم و بخشی از ذات طبیعت هستیم» به کار گیریم.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان نمایشگاه آثار برتر این جشنواره نیز که از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه ارسال شده، پس از اختتامیه در فرهنگسرای هنر و رسانه شهر همدان برای مدت یک هفته در معرض بازدید و فروش عمومی قرار می‌گیرد.

 جعفری افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۲۱ آبان ادامه دارد و علاقه مندان به آثار هنری، می‌توانند در طی این مدت ، ضمن بازدید از آثار، اثر مورد علاقه خود را خریداری کنند.

در ادامه این آیین پیام رییس سازمان حفاظت محیط زیست و بیانیه هیأت داوران جشنواره نیز قرائت شد.

هیأت داوران در پایان سه اثر را بدون رتبه بندی به عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب کرد و ۲۰ اثر هم با نظر داوران انتخاب و شایسته تقدیر شناخته شدند.

جشنواره ملی نقاشی «مهربان با طبیعت» با هدف تزریق فضای نشاط و سرزندگی، توجه به اقتصاد هنر، استفاده از هنر نقاشی به مثابه یک رسانه برای القای مفهوم حفظ محیط زیست، پیوند هنر و محیط زیست برای افزایش توجه عمومی در همدان برگزار شد.

همچنین نمایشگاه ملی نقاشی با عنوان مهربان با طبیعت از ۱۵ تا ۲۱ آبان ماه در فرهنگسرای رسانه شهر همدان برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر نقاشی با ابعاد ۲۰ در ۲۰ در انواع سبک‌ها و تکنیک‌ها با موضوع محیط زیست و طبیعت در معرض بازدید عمومی قرار خواهد گرفت.

در این مراسم ، از برگزیدگان جشنواره نیز قدردانی شد .

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار