جریان گرمابخش گاز در روستا‌های تایباد

بخشدار مرکزی تایباد گفت: همزمان با گازرسانی در روستا‌های بخش مرکزی تایباد، عملیات اشتراک‌پذیری در حال انجام است.

غلامرضا قیاسی بخشدار مرکزی تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: پروژه گازرسانی روستا‌های بخش مرکزی تایباد از سال ۹۵ شروع شده بود که بعداز یک توقف و با تعویض پیمانکار، از سال ۹۸ مجدد آغاز شد و همزمان با گازرسانی در روستا‌های بخش مرکزی تایباد، عملیات اشتراک‌پذیری در حال انجام است.

او افزود: هم اکنون عملیات نصب کنتور و علمک‌گذاری در روستا‌ها در حال انجام است که تعداد ۱۰ روستای بخش مرکزی تایباد با جمعیت افزون بر ۶ هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

بخشدار مرکزی تایباد با بیان اینکه میزان اعتبار این پروژه مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: پیشتر طبق گفته کارشناسان با وصل گاز روستاها، فشار گاز شهرستان افت خواهد کرد؛ اما با انجام اقدامات فنی، مشکل افت فشار گاز برطرف شد.

قیاسی بیان کرد: این ۱۰ روستای در حال گازرسانی شامل کرات، کوه آباد، آبقه، قلعه‌نو، ایله، پشته، رهنه و فرزنه از توابع دهستان کرات و محسن آباد و کشکک از توابع دهستان پایین‌ولایت می‌شوند.

او تصریح کرد: روستا‌های محسن آباد و کشکک از توابع دهستان پایین‌ولایت تایباد هم در طرح گازرسانی قرار دارند؛ اما در حال حاضر شبکه گاز در این ۲ روستا در حال آزمایش است.

بخشدار مرکزی تایباد تاکید کرد: با اتمام گازرسانی در دهستان‌های دهستان کرات و پایین‌ولایت تایباد، میزان ۹۶ درصد از روستا‌های بخش مرکزی از گاز بهره‌مند می‌شوند و بخش مرکزی تایباد دارای ۲۲ روستا است که بدون احتساب شهر تایباد، ۴۵ هزار نفر ساکن شهر کاریز و روستا‌ها هستند.

انتهای پیام// ا. چ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.